شناسهٔ خبر: 67159648 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با دستور فدراسیون فوتبال:

الزام امضا قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان زن عربستانی

فدراسیون فوتبال عربستان تعداد بازیکنان زن حاضر در لیگ برتر این کشور را به 6 بازیکن کاهش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی روز چهارشنبه مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را در قراردادهای بازیکنان زن که در مسابقات لیگ زنان شرکت می‌کنند، اعلام کرد که در فصل آینده اعمال خواهد شد.

این قوانین جدید تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول را ملزم می‌کند تا با بازیکنان زن سعودی قراردادهای حرفه‌ای امضا کنند. این در حالی است که در فصل گذشته، امضای این قراردادها اختیاری بودند.

فدراسیون فوتبال از طریق وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که باشگاه‌های لیگ برتر زنان، که شامل 10 باشگاه هستند، موظفند حداقل 15 قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان زن سعودی امضا کنند.

2043033

باشگاه‌های لیگ دسته اول زنان، که تعداد آن‌ها نیز 10 باشگاه است، موظف به امضای حداقل 10 قرارداد حرفه‌ای با بازیکنان زن سعودی هستند. این اقدام به منظور توسعه لیگ و آماده‌سازی باشگاه‌ها برای صعود به لیگ برتر انجام می‌شود.

فدراسیون فوتبال عربستان همچنین تصمیم گرفت تعداد بازیکنان در فهرست باشگاه‌های لیگ برتر و دسته اول برای فصل 2024/2025 را به 25 بازیکن کاهش دهد، در حالی که در دو فصل گذشته این تعداد 30 بازیکن بود.

مجموعه جدید همچنین به تعداد بازیکنان خارجی در رقابت‌های فصل 2024/2025 پرداخته است. تصمیم بر این شده که تعداد آن‌ها در لیگ برتر از 7 به 6 بازیکن کاهش یابد، اما باشگاه‌ها می‌توانند 5 بازیکن خارجی را در هر مسابقه روانه میدان کنند، در حالی که در فصل گذشته این تعداد 4 بازیکن بود.

فدراسیون فوتبال تأیید کرد که باشگاه‌های لیگ برتر مجاز به ثبت نام 5 بازیکن خارجی بدون معیارهای مشخص و یک بازیکن با معیارهای فنی خاص خواهند بود.

نظر شما