شناسهٔ خبر: 67158036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اخذ رای از حجاج ایرانی حاضر در عربستان

ستاد انتخابات کشور اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ رای از حجاج ایرانی در روز ۸ تیر را انجام داده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، اخذ رای از حجاج ایرانی در عربستان یکی از مطالبات ایرانیان است که در ایام حج و انتخابات در عربستان حضور دارند.محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با فارس، در این باره گفت: در روز انتخابات تعداد زیادی از هم‌وطنان ما در حج هستند و ما در ستاد انتخابات کشور اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اخذ رای از حجاج ایرانی انجام دادیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و با توجه به اینکه وزارت خارجه مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور است، تعرفه‌ها را برای وزارت خارجه ارسال کردیم و انشالله در روز 8 تیر ماه حجاج گرامی که شرایط لازم که در ماده 36 قانون انتخابات ذکر شده را داشته باشند، می‌توانند با همراه داشتن پاسپورت رای خود را به صندوق‌ بیاندازند.

اسلامی اضافه کرد: طی روزهای گذشته بسیاری از حجاج به روش‌های مختلف از ستاد انتخابات خواسته بودند شرایط حضور در انتخابات برای حجاج را فراهم کند که الحمدالله این کار محقق شد.

داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، داشتن هجده سال تمام ( (متولدین قبل از ۱۲/ ۱۰/ ۱۳۸۵) و نداشتن جنون عدم‌جنون از شرایطی است که در ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است.اسلامی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه زمان برگزاری انتخابات در ایام عید غدیر است در بحث کربلا، نجف هم برای اخذ از زایران تمهیداتی اندیشیده شده است.

حضور 47 هزار حاجی در عربستان در روز انتخابات

علیرضا محمودی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه هم در گفت وگو با فارس گفت: در روز 8 تیر 47 هزار نفر از هم‌وطنان ما در عربستان هستند و بر همین اساس تعرفه‌ها برای اخذ رای از آنها ارسال شده است.وی افزود: در حال تلاش هستیم تا غیر از ریاض که در این شهر کنسولگری داریم در شهرهایی مانند جده و مکه و مدینه هم از ایرانیان اخذ رای داشته باشیم.

گفتنی است براساس قانون انتخابات اخذ رأی در داخل و خارج کشور در یک روز انجام می‌شود و مدت آن ۱۰ ساعت است و درصورت ضرورت قابل‌تمدید است.تتشخیص ضرورت و مدت تمدید اخذ رأی در سراسر کشور به‌عهدۀ وزیرکشور است و اخذ رأی هم باید در روز جمعه انجام گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما