شناسهٔ خبر: 67157964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور ۲۰ تیم؛

المپیاد دانش آموزی آماده در استان بوشهر برگزار شد

بوشهر- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: المپیاد دانش آموزی آماده با حضور ۲۰ تیم در بوشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری المپیاد آماده در بوشهر اظهار کرد: برگزیدگان در بخش‌های خواهران و برادران به عنوان نماینده استان بوشهر در المپیاد کشوری حضور خواهند یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان جم در این دوره از المپیاد آماده در دو بخش برادران و خواهران موفق به کسب مقام نخست در بین ده تیم دیگر هر گروه شد.

ایزدپناه افزود: طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با آغاز سال تحصیلی در کانون‌های دانش آموزی مدارس آغاز و آموزش‌های امدادی و حیاتی در حوزه کمک‌های اولیه و مخاطرات طبیعی را فرا می‌گیرند.

وی گفت: آموزش مخاطرات طبیعی، اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و شکستگی‌ها، ارزیابی علائم حیاتی، هشت سرفصلی است که در طرح ملی دادرس به دانش آموزان ارائه می‌گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی دادرس یکی از برنامه‌های است که بسیار در بالا بردن سطح آموزش‌های همگانی در بین دانش آموزان به عنوان یکی از آسیب پذیر ترین بخش‌ها در زمان بروز حوادث مؤثر بوده و نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

دکتر ایزدپناه با تشکر از زحمات اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل خوب مجموعه آموزش و پرورش در اجرای هرچه بهتر این طرح در استان نقش بسزایی داشته که از همه مربیان، مدیران، کارکنان اداره کل و همچنین مدیرکل محترم صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

در این دوره از المپیاد در بخش برادران تیم‌های جم، بوشهر و دیر و همچنین در بخش خواهران تیم‌های جم، تنگستان و دشتستان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

نظر شما