شناسهٔ خبر: 67157787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سوادآموزی استان بوشهر:

شهرستان‌ها و مناطق برتر استان بوشهر در سواد آموزی معرفی می‌شوند

بوشهر- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شهرستان‌ها و مناطق برتر استان بوشهر در حوزه سواد آموزی معرفی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حبیبی‌نیا عصر چهارشنبه در نشست کارگروه ارزیابی معاونت سوادآموزی اظهار کرد: در راستای نظارت و ارزیابی، بر اساس شاخص‌های عملکردی ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، اقدامات و فعالیت‌های سواد آموزی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در بخش‌های مختلف، ارزیابی و شهرستان‌ها و مناطق برتر معرفی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در واقع هدف از برگزاری این گونه نشست‌های کارگروه ارزیابی، بررسی عملکرد مدیریت یا اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در خصوص پیشبرد اهداف و برنامه‌های سوادآموزی است.

وی با اشاره به عناوین و شاخص‌های عملکردی سواد آموزی شهرستان‌ها و مناطق بیان کرد: آموزش و توانمندسازی، مسئولیت پذیری آموزش و پرورش، تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی، سامانه سواد آموزی و پالایش اسمی، کیفیت بخشی به فعالیت‌ها، تحقق حجم ابلاغی و اهداف کمی، نظارت و ارزشیابی از جمله شاخص‌های مورد نظر است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه‌های مشارکتی و همکاری‌های بین بخشی، شورای پشتیبانی سواد آموزی، کمیت و کیفیت فعالیت مراکز یادگیری محلی سواد آموزی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مکمل سواد آموزی و اجرای طرح‌های ویژه مانند سفیران سوادآموزی از دیگر شاخص‌های عملکردی برای ارزیابی برنامه و فعالیت‌های شهرستان‌ها و مناطق استان است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت پیشبرد برنامه‌های سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق بر عهده مدیران و رؤسای ادارات است، اظهار داشت: برای سال جاری نیز نقشه راه راه و ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها و مناطق در حال تدوین است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

نظر شما