شناسهٔ خبر: 67156824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

بازار داغ خرید تور کیش برای مشاهده آخرین غروب های کشتی یونانی

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

زمانی که کشتی یونانی در اواخر سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در ساحل جزیره کیش به گل نشست، همه افراد بر این گمان بودند که این پایان کار کشتی است. از آن زمان به بعد برگزاری تور کیش رونق بیشتری پیدا کرد و افراد بی‌شماری راهی این جزیره هیجان‌انگیز شدند تا بتوانند از جاذبه‌های دیدنی آن، به‌خصوص عروس به‌گل‌نشسته این جزیره دیدن کند. حال پس از نیم‌قرن که از به گل نشستن کشتی یونانی در نزدیکی روستای باغو می‌گذرد، می‌توانیم شاهد شنیدن اخباری بسیار ناراحت‌کننده باشیم. یکی از موقعیت‌های بسیار منحصربه‌فرد در جزیره کیش که افراد می‌توانستند عکس‌های هیجان‌انگیز و خاص بسیاری را به ثبت برسانند، غروب‌های کشتی یونانی بود؛ اما هم‌اکنون آخرین روزهای حضور این کشتی در جزیره کیش را شاهد هستیم. 

داستانی غم‌انگیز برای کشتی یونانی در کیش 

کشتی یونانی که دارای انبوهی از ذخایر نفتی بود در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در حوالی روستای باغو در جزیره کیش به گل نشست. گفته می‌شود که دلیل این موضوع، عدم وجود فانوس و مه‌آلود بودن هوا بوده که باعث شد تا این کشتی مسیر اصلی خود را گم کند و به سمت جزیره حرکت نماید. در آن زمان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که بتوانند کشتی را از این حالت خارج کنند و به دریا هدایت نمایند؛ اما بعد از گذر ۸۰ روز تلاش بی‌وقفه، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

بومیان منطقه این‌طور بیان می‌کنند که در زمان خروج یونانیان از کشتی و ناامیدی آنها از بابت عدم خروج کشتی از گل، تصمیم گرفتند که کشتی را به آتش بکشند. همین موضوع باعث شد تا هیچ‌چیزی بر روی این کشتی وجود نداشته باشد و تنها چند قطعه آهن و فولاد باقی بماند. پس از گذر زمان و رونق‌پیداکردن جزیره کیش، این منطقه موردتوجه مسافران تور کیش قرار گرفت.

پس از گذر تقریباً نیم‌قرن از به گل نشستن کشتی یونانی خبر رسیده که این کشتی در حال غرق‌شدن است. این کشتی با طول ۱۳۱.۹ متر و عرض ۱۷.۱ متر در حال وداع با تمامی گردشگران و ساحل زیبای جزیره کیش است. بدون شک هر گردشگری که از زمان به گل نشستن این کشتی به کیش سفرکرده، غروب آفتاب در پس آن را زیباترین غروب دریای نیلگون خلیج‌فارس می‌داند.

شرایط بازدید از کشتی به‌گل‌نشسته یونانی

کشتی یونانی به دلیل بالابودن رطوبت هوا روزبه‌روز در حال پوسیده‌شدن و ازبین‌رفتن است. در بازه زمانی بسیار کوتاهی اجازه داده می‌شد که افراد بتوانند به داخل کشتی بروند و از فضای داخلی آن بازدید نمایند. همین موضوع باعث شد تا روند تخریب کشتی تسریع پیدا کند و فرسودگی آن افزایش یابد. به‌مرور بخش‌های زیرین کشتی به دلیل برخورد با امواج دریا و وجود شوری آب پوسیده شده و به درون دریا فرومی‌ریزد.

در حال حاضر وضعیت ایمنی کشتی در شرایط مناسبی قرار ندارد و شرایط برای بازدید از کشتی به‌گل‌نشسته یونانی امکان‌پذیر نیست. هر چند وقت یکبار بخشی از کشتی به درون آب فرومی‌ریزد که در حال حاضر می‌توانیم بخش انتهایی کشتی را شاهد باشیم که به طور کامل از بین رفته است. در نتیجه می‌توان به این موضوع پی برد که به دلیل برّنده بودن آهن‌های موجود، شرایط برای جلو رفتن بیش ‌از اندازه وجود ندارد و شما نمی‌توانید از داخل کشتی یونانی بازدید کنید. 

تفریحات که در کنار کشتی یونانی می توان تجربه کرد

زمانی که با تور کیش راهی این جزیره می‌شوید، می‌توانید از تفریحات کشتی یونانی بهره ببرید. توجه داشته باشید که تنها تفریح ممنوع در کنار کشتی یونانی غواصی به‌حساب می‌آید؛ در ‌واقع این کشتی بسیار متروکه و فرسوده شده و امکان قرارگرفتن بر روی عرشه یا غواصی در اطراف آن وجود ندارد. باتوجه‌به جذاب بودن کشتی یونانی، تفریحات مختلفی به جز غواصی در نزدیکی آن وجود دارد که در ادامه به هر یک از این تفریحات می‌پردازیم. 

  • تماشای غروب آفتاب:  شاید یکی از دلایل رونق‌پیداکردن تور کیش، تماشای غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی باشد. در واقع زمانی که غروب آفتاب را در کنار کشتی یونانی تماشا می‌کنید، می‌توانید روحی دوباره در وجود خود احساس نمایید. زمانی که کشتی یونانی برای همیشه دفن شود، این قاب نیز برای همیشه ناتمام باقی خواهد ماند. 

  • عکاسی از کشتی یونانی: یکی از زیباترین لحظات در جزیره کیش، ثبت عکس‌های منحصربه‌فرد است که عکاسی از کشتی یونانی نیز جزو همین تفریحات و لحظات خاص محسوب می‌شود. 

  • شترسواری: در نزدیکی کشتی یونانی می‌توانید شتربانی را شاهد باشید که شترهای خود را کرایه داده و علاوه بر امرار و معاش، می‌تواند لحظات بسیار شیرینی را برای شما در کنار کشتی یونانی به ثبت برساند. 

  • پارک ساحلی کشتی یونانی: به دلیل وجود کشتی یونانی، پارک ساحلی ایجاد شده که می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیزی بهره ببرید؛ یکی از این تفریحات زیبا، دوچرخه‌سواری به‌حساب می‌آید که می‌تواند تجربه متفاوتی برای شما باشد. 

تفریحات کشتی یونانی در تور کیش

جاذبه‌های دیدنی اطراف کشتی یونانی 

پس از آنکه با تور کیش از کشتی یونانی که معروف به عروس به‌گل‌نشسته است، دیدن کردید؛ می‌توانید جاهای دیدنی متنوعی را در برنامه خود قرار دهید. از سری جاذبه‌های دیدنی نزدیک به کشتی یونانی می‌توان به قلعه جنی کیش (۲.۷ کیلومتر)، پارک آبی اوشن (۸.۷ کیلومتر)، شهر قدیمی حریره (۱۱.۷ کیلومتر)، مجموعه کاریز کیش (۱۵ کیلومتر)، و اسکله بزرگ تفریحی (۱۷ کیلومتر)، اشاره داشت. هر یک از این جاذبه‌های دیدنی می‌توانند شما را متحیر سازند و لحظات بسیار نابی را برایتان رقم بزنند. 

موقعیت مکانی کشتی یونانی

اگر بخواهید در آخرین لحظات ممکن برای تماشای غروب آفتاب و لذت‌بردن از این قاب دل‌انگیز راهی کشتی یونانی شوید، باید به نزدیکی روستای باغو بروید. تقریباً از مرکز شهر کیش تا این جاذبه با ماشین حدود ۱۰ دقیقه فاصله وجود دارد تا خود را بتوانید به غروبی دل‌انگیز و صحنه‌ای دلربا برسانید. 

  • آدرس کشتی یونانی کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

 

برچسب‌ها:

نظر شما