شناسهٔ خبر: 67154204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رویترز: حماس از آمریکا در مورد آتش بس ضمانت نامه کتبی می‌خواهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- دو منبع امنیتی مصری به رویترز گفتند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواهان ضمانت کتبی از سوی آمریکا برای آتش بس دائمی و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه است تا با پیشنهاد آتش بس مورد حمایت آمریکا موافقت کند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه العربی الجدید نوشت: «جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی دیروز سه‌شنبه پاسخ گروه‌های مقاومت به آتش‌بس غزه را که در پایان ماه می از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شد، به قطر و مصر تحویل دادند و تاکید کردند که پاسخ به منافع مردم فلسطین و لزوم توقف کامل تجاوزات جاری به نوار غزه در اولویت است».

در حالی که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی اعلام کرد که پاسخ حماس و جهاد اسلامی شامل اصلاحاتی از جمله جدول زمانی آتش بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه اسرائیل است و پیشنهاد بایدن نیز شامل آزادی تدریجی زندانیان اسرائیلی در نوار غزه و خروج نیروهای اسرائیلی در دو مرحله، علاوه بر آزادی اسرای فلسطینی بود که فوت‌ کرده‌اند و مرحله سوم شامل بازسازی نوار غزه و تحویل بقایای زندانیان بود.

این دو منبع مصری و یک منبع سوم مطلع از مذاکرات گفتند که حماس نگران آن است که پیشنهاد فعلی تضمین‌های صریح در مورد انتقال از مرحله اول این طرح که شامل آتش‌بس شش هفته‌ای و آزادی برخی از بازداشت شدگان است را ارائه نکند.

این خبر را در وبگاه العربی الجدید ببینید

نظر شما