شناسهٔ خبر: 67153747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

علاوه بر خودکفایی در تولید گندم، امسال مازاد تولید داریم

معاون‌ زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: در دولت شهید رئیسی در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم و امسال علاوه بر تأمین نیاز داخل مازاد تولید نیز خواهیم داشت به طوری که رکورد تاریخی تولید هم ارتقا یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا مهاجر در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته جهادکشاورزی با اشاره به اینکه سفره‌های مردم دسترنج کشاورزان است اظهار داشت: کار ما به گونه ای است که هر روز صبح تا شب با این دسترنج سر و کار داریم و به همین علت از آن به عنوان یکی از مولفه‌های مهم امنیت یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال مازاد تولید گندم هم خواهیم داشت افزود: سال زراعی 1400 حدود 4.5 میلیون تن، در سال زراعی 1401 افزون بر 7.5 میلیون تن و در سال زراعی گذشته 10.5 میلیون تن گندم در کشور تولید شد که در صورت تداوم برداشت فعلی، می‌توانیم گندم مازاد کشور را صادر کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات سیب زمینی، پیاز و گوجه علاوه بر تأمین نیاز داخل داشتیم.

مهاجر اعلام کرد: در تولید شکر هم با افزایش تولید مواجه بودیم ضمن اینکه در حوزه تولید برنج نیز 700 هزار تن بر میزان تولید کشور افزوده شده به نحوی که این افزایش تولید در همه حوزه‌ها محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه کالا به اندازه کافی در بازار وجود دارد گفت: استان همدان از استان‌های با ظرفیت بالاست که مرکز تحقیقات کشاورزی و دانشگاه بسیار معتبر و خوبی دارد ضمن اینکه کشاورزان زحمتکش این استان با فکر و با درایت نقش بسزایی در تولید محصولات اساسی کشور دارند که پشتیبان تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است. ‍

معاون‌ زراعت وزارت جهادکشاورزی با اشاره به انجام تحقیقات فراوان در مؤسسات دولتی برای کمک به بهبود تولید، اضافه کرد: زیرساخت‌های توسعه باید در ذهن همه فعالان تولیدی و تجاری ایجاد شود و این شدنی نیست مگر آنکه رفتارها در مزرعه و کشت تغییر کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما