شناسهٔ خبر: 67153443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سفیر آمریکا در ترکیه: امیدواریم آنکارا به بریکس نپیوندد

سفیر آمریکا در ترکیه در خصوص تمایل ترکیه برای پیوستن به سازمان بریکس گفت: امیدوارم که این اتفاق نیفتد اما اگر چنین شود، احتمال تغییرات کوچک دیپلماتیک وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جفری فلیک سفیر آمریکا در ترکیه در مصاحبه با رویترز با اشاره به موافقت آمریکا برای فروش جنگنده اف 16 به ترکیه گفت: پس از توسعه ناتو و نیز توافق فروش جنگنده اف 16 به ترکیه، آنکارا در جبهه غرب لنگر انداخت. روابط استراتژیک ترکیه و آمریکا به این اندازه محکم نبوده است.

وی افزود: نگاه کنگره به ترکیه به نسبت گذشته بهتر شده است.

سفیر آمریکا با اشاره به برگزاری نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: این نشست فرصتی است برای دیدار بایدن و اردوغان. طرفین در ماه می برنامه ای برای دیدار با یکدیگر داشتند اما به دلیل وضعیت غزه و دوران سخت سیاسی حاصل از آن، این دیدار ابطال شد.

فلیک با اشاره به اقدامات آمریکا برای آتش بس در غزه نیز اظهار داشت: در مذاکرات انجام گرفته آمریکا با ترکیه، واشنگتن از آنکارا خواست تا پیامهایی را به رهبران حماس منتقل کند.

وی در خصوص تمایل ترکیه برای پیوستن به سازمان بریکس نیز گفت: امیدوارم که این اتفاق نیفتد اما اگر چنین شود، احتمال تغییرات کوچک دیپلماتیک وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما