شناسهٔ خبر: 67153302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

وزیر نفت عراق: در مذاکرات با اقلیم کردستان پیشرفت‌هایی حاصل شده است

چند روزی است که هیأتی از اقلیم کردستان و شرکت اپیکور با وزارت نفت عراق در حال مذاکره برای سر از سرگیری صادرات نفت کردستان هستند، وزیر نفت عراق در این باره گفت: در مذاکرات با اقلیم کردستان، در مورد خط لوله نفت عراق-ترکیه پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از کردپرس، حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق گفت که برای از سرگیری صادرات نفت به بندر جیهان در حال گفتگو با ترکیه هستند و در مذاکرات با اقلیم کردستان، در مورد خط لوله نفت عراق-ترکیه پیشرفتهایی حاصل شده است.

وزیر نفت عراق افزود که روزانه ۴ میلیون بشکه نفت به تولید می‌رسد و ۳ میلیون و چهارصد هزار تا ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شود.

وی همچنین اشاره کرد: «در تلاشیم تعداد بنادر صادرات نفت را در بازارهای جهانی افزایش دهیم، قبل از تعلیق صادرات نفت، روزانه 400 هزار بشکه نفت به بندر جیهان ترکیه صادر می شد».

حیان عبدالغنی در مورد گاز طبیعی بیان کرد: «تولید گاز طبیعی به 63 درصد افزایش یافته و به 1900 میلیون فوت مکعب رسیده است و قصد دارند تا سال ۲۰۰٨ انتشار گازهای گلخانه ای را تا 0 درصد کاهش دهند».

وزیر نفت عراق تاکید کرد که روزانه ۲۱ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود اما ۲۸ میلیون لیتر آن به مصرف می‌رسد، قیمت بنزین در عراق نسبت به بسیاری از کشورها ارزان تر است و در سال جاری در تولید بنزین به خودکفایی خواهند رسید.

نظر شما