شناسهٔ خبر: 67153206 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان | نماینده مجلس خبال بازنشستگان را راحت کرد

به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی، در بودجه ۱۴۰۳ مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده و این برنامه طی سه سال اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی، در بودجه ۱۴۰۳ مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده و این برنامه طی سه سال اجرا می‌شود.

مدت‌هاست اخبار مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نقل محافل است. با وجود اینکه قرار بود این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ اجرایی شود، اما انتظار می‌رود تا پایان خردادماه امسال نیز خبری از اجرای آن نباشد.

طبق قانون، حقوق بازنشستگان باید به اندازه ۹۰ درصد حقوق دریافتی افرادی شاغل هم‌تراز آنها باشد. با این حال، بسیاری از بازنشستگان از حقوق دریافتی خود ناراضی هستند و تاکید می‌کنند حقوق آنها برای گذران زندگی کافی نیست

در روز ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ نیز، در پی نارضایتی بازنشستگان از سطح حقوق خود، رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان، در صحن علنی مجلس به اجرایی نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کرد و پیگیر اجرای آن شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اعتراض این نماینده خاطرنشان کرد بازنشستگان کشوری در مورد همسان‌سازی حقوق خود دغدغه‌ای نداشته باشند و همسان‌سازی حقوق آنها اجرایی خواهد شد.

حاجی‌بابایی گفت: «در بودجه ۱۴۰۳ مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است. همچنین در برنامه هفتم آمده است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید طی سه سال عملی شود.»

پیش‌بینی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به تذکر عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رحمت الله نوروزی (نماینده مردم علی آباد و عضو فراکسیون کارگری مجلس) در نشست علنی مجلس، طی تذکر شفاهی خود خطاب به دولت گفت: بازنشستگان با مشکلات متعددی مواجه هستند، تأکید امام و رهبری بر این بود که سفره مردم کوچک نشود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ حکم‌های فرهنگیان از سال ۱۴۰۰ لحاظ نشده است. 

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است که اجرایی شود، اینکه ما گفته‌ایم حقوق بازنشستگان بر اساس ۹۰ درصد حقوق شاغلین پرداخت می‌شود برای این است که شاغلین ۱۰ درصد کسورات دارند که شامل حال بازنشستگان نمی‌شود که به مدت ۳ سال انجام شود، اینکه برای مدت ۳ سال انجام شود در برنامه هفتم تعریف شده است. 

نایب رئیس مجلس دوازدهم ادامه داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص در برنامه هفتم برای مبالغ ایراداتی گرفت که برطرف شد که اگر برنامه ابلاغ شود و دولت آیین‌نامه را به تصویب برساند، اجرایی خواهد شد. بازنشستگان کشوری دغدغه‌ای نداشته باشند، از دولت هم خواستاریم در این خصوص اطلاع‌رسانی کند و به بازنشستگان توضیح دهد تا آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند

صدور آرای قطعی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور رأی قطعی در پرونده‌های حقوقی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی پیلوا با بیان اینکه همواره دعاوی متعددی له و علیه صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن به نسبت مراودات مالی و قراردادهایی که منعقد می‌کنند، مطرح می‌شود، افزود: به دلیل پیچیدگی‌های دعاوی مطرح شده و اهمیت بالای پرونده‌های مفتوح به جهت گستردگی ابعاد مالی آنها، در راستای صیانت و احیای حقوق بازنشستگان، کمیته‌های متعددی برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های جاری تشکیل شده است.

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی چند ماه اخیر با همیاری وکلای فرهیخته این مجموعه، آرای مهمی در چند پرونده حقوقی که از حیث مبالغ و منابع مالی برای صندوق بازنشستگی کشوری بسیار حائز اهمیت بوده، ازجمله آرای بدوی به ارزش ۵ همت صادر شد.

وی افزود: با تلاش‌های جدی و فراوان گروه‌های تشکیل شده در اداره کل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری در ۱۲ پرونده حقوقی، آرایی حائز اهمیت به نفع (له) صندوق بازنشستگی کشوری صادر شده است.

به گفته پیلوا، این مهم در نتیجه بررسی دقیق همه اسناد و مدارک، در نظر گرفتن تمام جنبه های دعاوی مطرح شده، تدوین استراتژی مدون و منسجم و استفاده از حقوقدانان متخصص، پاکدست و مسلط بر موضوع به دست آمده است.

پیلوا با اشاره به مهم‌ترین آرای صادرشده به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در طی چند ماه اخیر، گفت: صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان به ارزش ۳۰۰ میلیون یوان چین، صدور رأی به نفع شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ انرژی) و صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی جم به ارزش ۸۷۲ میلیون دلار از شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری که اخیرا اعلام شد و بازتاب گسترده‌ای در سطح کشور داشت، از جمله این آرای صادره بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی تصریح کرد: همچنین صدور رأی نخستین به نفع پتروشیمی جم در خصوص پروژه شهرک مسکونی آتین سازه واقع در عسلویه، صدور رأی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در یک شکایت کیفری و همچنین صدور رأی در ۷ پرونده مهم داوری دیگر از جمله مهم‌ترین دعاوی حقوقی بوده است که منجر به صدور رأی حقوقی، به نفع صندوق بازنشستگی کشوری شده است..ایسنا

نظر شما