شناسهٔ خبر: 67152859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اتحادیه اروپا: افغانستان را نباید نادیده گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- مقامات اتحادیه اروپا در مورد ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گفتگو کرده و تاکید کردند که نیازهای مردم افغانستان نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که نشستی در بروکسل برای ارزیابی ارتباط با مردم افغانستان برگزار شد که در آن شماری از سفرای کشورها از جمله قطر حضور داشته و در مورد مؤثرترین راه‌های رفع نیازهای اساسی مردم افغانستان و ارائه کمک‌های بشردوستانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت».

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای درباره این نشست گفته است که به تلاش‌های خود برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی افغانستان ادامه خواهد داد.

سفیر «فیصل بن عبدالله الحنزاب»، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر در سخنانی پیش از این دیدار تاکید کرد که کشور قطر همواره تلاش‌های مختلفی را برای حمایت از آرمان‌های مردم افغانستان برای دستیابی به امنیت و ثبات انجام داده است. این امر در تلاش‌های میانجی‌گری که با امضای توافق‌نامه صلح دوحه در افغانستان در فوریه 2020 به اوج خود رسید، مشهود است.

وی تاکید کرد که کشور قطر به این تلاش‌ها از طریق میزبانی دوحه از نشست‌های نمایندگان ویژه مرتبط با افغانستان که از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد دعوت شده است، ادامه خواهد داد.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما