شناسهٔ خبر: 67150568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پرورش 38 راس گوزن زرد ايراني در استان ايلام

صاحب‌خبر -
پرورش 38 راس گوزن زرد ايراني در استان ايلام
خبرگزاری آریا- مدیرکل محیط زیست استان ایلام از پرورش 38 راس گوزن زرد ایرانی در استان ایلام خبر داد.
به گزارش آریا از ایلام،علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگاران از رشد ١5 درصدی سرشماری حیات وحش استان خبر داد. این دستاورد حاصل حفاظت و فرهنگ‌سازی در این حوزه است.
وی در ادامه به چالش‌های پیش روی حیات وحش استان اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های سال‌های اخیر شرایط بحرانی را برای حیات وحش ایلام به وجود آورده و کاهش تکثیر گوزن زرد ایرانی را به دنبال داشته است. با این حال، با وجود خشکسالی سال گذشته، امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، 6 راس گوساله گوزن زرد در سایت تکثیر متولد شده است.
وی همچنین از افزایش ٣ برابری اعتبارات عمرانی و تملک دارایی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت، ١٣٠٠ مجوز برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی استان توسط این اداره کل صادر شده است.
محمدی با اشاره به راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه آب در ٣ شهرستان به دلیل پایش منابع آبی، از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه نام برد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ٧ درصد مساحت استان تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و این مناطق توسط 62 محیطبان اداره می‌شود.
مدیرکل محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: ١٩ تالاب طبیعی و مصنوعی و ١5 رودخانه دائمی در استان ایلام وجود دارد.
وی اظهار داشت: سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ یکی از موفق‌ترین سایت‌های تکثیر و احیای این گونه در سطح کشور است.
وی گفت: در سال ١4٠١ و ١4٠٢، ٢4 راس گوزن زرد ایرانی از این سایت به استان‌های خوزستان و اردبیل جهت تکثیر این گونه انتقال داده شده است.
مدیرکل محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: در استان ایلام 4٣ گونه پستاندار، ٢٠٠ گونه پرنده، ٧ گونه دوزیست و 4٢ گونه خزنده وجود دارد که تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارند.

نظر شما