شناسهٔ خبر: 67149213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

بازگشت اوپل با ۳ خودرو به ایران

پرشیا خودرو که بیشتر به عنوان واردکننده و خدمات دهنده خودروهای بی‌ام‌و در بازار کشورمان شناخته می‌شود، این بار به سراغ یک برند دیگر آلمانی رفته و سه محصول از نشان اوپل را برای عرضه در ایران به صورت وارداتی انتخاب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ غرفه شرکت پرشیا خودرو در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است و برخلاف بسیاری دیگر از شرکت‌ها که عمدتا با محصولات مونتاژی یا وارداتی چینی در نمایشگاه‌های مختلف خودرو طی سال‌های گذشته حضور پیدا می‌کردند، این بار محصولات یک نشان بسیار معتبر آلمانی در غرفه پرشیا خودرو به نمایش درآمده است.
البته فعلاً خبری از عرضه محصولات بی ‌ام ‌و توسط پرشیا خودرو نیست و در عوض سه ماشین ساخت اوپل در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ دیده می‌شود.

موکا، کورسا و کراس لند سه محصول جدید اوپل هستند که پرشیا خودرو تصمیم دارد آنها را به بازار کشور وارد کند.
در این میان به نظر می‌رسد که اوپل موکا شرایط جذاب‌تری برای مشتریان ایرانی داشته باشد. این کراس اوور کوچک با دومین نسل خود به بازار ایران می‌آید که چه از لحاظ طراحی و چه از نظر قوای فنی قطعاً می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌ها و جوانان محسوب شود.

بازگشت اوپل با ۳ خودرو به ایران

اپل موکا وارداتی پرشیا خودرو به یک موتور سه سیلندر توربوشارژ ۱۲۰۰ سی سی و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته AT مجهز شده که قدرتی مناسب در حد ۱۳۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را برای این ماشین جمع و جور تقریبا ۱۲۰۰ کیلوگرمی فراهم می‌آورد. شتاب صفر تا صد اوپل موکا حدود ۹.۲ ثانیه عنوان شده و بر این اساس می‌تواند یک خودروی بنزینی نسبتاً سر حال و چالاک در مقایسه با دیگر کراس اوورهای موجود در بازار کشور تلقی شود.

فرمان برقی کروز کنترل،شش کیسه هوا، کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، مسیریاب، بلوتوث، تهویه دیجیتال و... مهم‌ترین تجهیزات رفاهی ایمنی این کراس اوور کوچک اروپایی را تشکیل می‌دهند.

بازگشت اوپل با ۳ خودرو به ایران

مدل کورسا نیز یکی از هاچبک‌های کوچک اوپل است که توسط پرشیا خودرو به ایران خواهد آمد. این محصول طی سالیان دراز در نسل‌های مختلف به بازار عرضه شده و حالا نسل جدید آن که متولد سال ۲۰۱۹ است، با نام کورسا F به سبد خودروهای وارداتی پرشیا خودرو اضافه شده است. از لحاظ مشخصات فنی، کورسا اف به موتور سه سیلندر با توان ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر مجهز است. درنتیجه شتاب آن نسبت به موکا کندتر بوده و به حدود ۱۰.۹ ثانیه می‌رسد. امکانات اوپل کورسا جدید نیز مشابه موکا بوده اما اثری از استارت دکمه‌ای در این خودرو وجود ندارد.

بازگشت اوپل با ۳ خودرو به ایران

اما دیگر محصول اوپل که توسط پرشیا خودرو به ایران می‌آید، یک کراس اوور کوچک دیگر سگمنت B با نام کراسلند است که طی سال ۲۰۱۷ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده و حالا در نسخه فیس‌لیفت به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.
موتور و گیربکس کراسلند کاملاً با اوپل موکا از لحاظ مشخصات فنی مشابهت دارد. اما به دلیل وزن بیشتر و ساختار متفاوت بدنه، شتاب آن کمی کندتر از موکا بوده و به ۱۰.۲ ثانیه می‌رسد. همچنین از لحاظ امکانات و آپشن‌ها نیز اوپل کراسلند با اوپل موکا وارداتی پرشیا خودرو مشابهت کامل دارد و همان تجهیزات و امکانات در این کراس اوور کوچک نیز دیده می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از خودروهای جدید شرکت پرشیا خودرو و سایر شرکت‌ها، طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ خردادماه به محل نمایشگاه‌های دائمی شهر شیراز مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما