شناسهٔ خبر: 67149210 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ورود ۱۰۰۰ دستگاه ون به تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران از ورود ۱۰۰۰ دستگاه ون در دو فاز به شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محسن هرمزی در مراسم رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری با بیان اینکه زمان آغاز به کار مدیریت فعلی شهر تهران با ۸۵ درصد فرسودگی ناوگان مواجه بودیم، اظهار کرد: تا قبل از این دوره مدیریت شهری ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده بود و عدم توجه به زیرساخت، بازسازی و مهندسی کار و خطوط جدید باعث بروز مشکلات مفرط شده بود.

وی با بیان اینکه با نگاه ویژه شورای شهر امسال بیش از نیمی از بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص یافت که نشان از اهمیت موضوع دارد، ادامه داد: قرارداد تولید ۲۷۷۵ دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان اصلی منعقد شد و تا امروز ۹۴۰ دستگاه اتوبوس را تحویل مردم دادیم.

هرمزی ادامه داد: قرارداد تأمین ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز منعقد شده که به زودی پارت اول اتوبوس‌ها تحویل گرفته می‌شود و تا شهریور ماه از آن رونمایی خواهیم کرد؛ تغییرات حوزه حمل و نقل عمومی، زیرساختی در جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند که ورق جدیدی از توسعه در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات با حمایت شهردار و شورای شهر تهران میسر شد، اظهار کرد: با کمک شهرداری منطقه ۲۲ و کمک مالی آنها تا ماه آینده در دو فاز ۱۰۰۰ دستگاه ون به ناوگان اضافه می‌کنیم.

وی گفت: عملیات حفاری ۳۰۰ متر تونل در خط ۱۰ انجام شده و قرارداد خط ۹ نیز منعقد شده است علاوه بر این پرونده خط ۶ و ۷ هم تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

نظر شما