شناسهٔ خبر: 67149164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین بیمار مبتلا به " تب دانگ " در استان بوشهر شناسایی شد

بوشهر- ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نخستین بیمار مبتلا به تب دانگ توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی و تحت درمان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، " قاسم برجوئی‌فرد" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روز دوشنبه با بررسی‌های انجام شده در قالب مراقبت تلفیقی بیماری‌های منتقله به وسیله پشه آئدس نخستین مورد ابتلا به بیماری تب دانگ وارد شده به استان توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته است.

وی افزود: این بیمار سابقه مسافرت به کشور امارات متحده عربی داشته و هفته گذشته به استان بوشهر برگشته است.

برجوئی‌فرد تصریح کرد: یک روز بعد از بازگشت از علائم بیماری شامل تب شدید، سردرد و بدن‌درد در وی ایجاد شده است که با بررسی علائم بیماری و سابقه مسافرت ایشان به کشور امارات متحده عربی در سال جاری برهمین اساس پزشک متخصص عفونی، به بیماری تب دانگ مشکوک شده است که با نمونه‌گیری و بررسی با کیت تشخیص سریع، ابتلای ایشان به بیماری تب دانگ تایید شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کشور امارات متحده عربی در سال جاری با شیوع بیماری تب دانگ روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید

بیمارستان‌های بوشهر مجهز به کیت‌های تشخیص سریع بیماری «تب دانگ » شدند

تلاش برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستان‌های بوشهر ادامه دارد

وی یادآور شد: تب دانگ یک بیماری ویروسی است که مشخصه آن بروز تب چند روزه‌ای است که با ۲ یا بیشتر از نشانه‌های دیگری مانند تهوع، استفراغ، بثورات پوستی، سردرد، درد پشت چشم، بدن درد و درد عضلانی، درد مفاصل و خونریزی زیرپوستی همراه می‌شود.

برجوئی‌فرد ادامه داد: با توجه به صید پشه ناقل این بیماری (پشه آئدس) در کشور و استان، توصیه می‌شود افراد در صورت مسافرت به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و داشتن علائم بالا، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پزشک خود را از سابقه مسافرت آگاه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: افراد همواره و بخصوص در صورت احساس ناخوشی، با استفاده از قلم دورکننده حشرات و پوشیدن لباس‌های رنگ روشن و آستین‌بلند، خود را از گزشِ انواع پشه محافظت کنند.

نظر شما