شناسهٔ خبر: 67148064 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

خنک کردن ویلا در تابستان با 3 روشی که نمی دانید

خنک کردن ویلا در تابستان یکی از مهمترین چالش های خیلی از افرادی به شمار می آید که می خواهند در فصل تابستان و در فضای باز، اوقات خود را در فضای ویلا سپری کنند.

صاحب‌خبر -

خنک کردن ویلا در تابستان یکی از مهمترین چالش های خیلی از افرادی به شمار می آید که می خواهند در فصل تابستان و در فضای باز، اوقات خود را در فضای ویلا سپری کنند. این افراد می توانند با استفاده از برخی ترفندها، هوای ویلا را تا حد خیلی زیادی خنک نگه دارند تا زمانی که می خواهند در فضای باز ویلا اوقات فراغت خود را بگذرانند، از گرمای هوا اذیت نشوند. برای خنک کردن ویلا در فصل تابستان روش های مختلفی پیش روی شما قرار دارند که در ادامه، به برخی از مهم ترین آنها می پردازیم.

روش های خنک کردن ویلا در تابستان

زمانی که شما در تابستان در ویلا باشید، متوجه می شوید که حتی گاهی مواقع هوای فضای باز نسبت به فضای بسته گرم تر است. زیرا در تابستان تابیدن نور آفتاب، باعث می شود که فضای باز خیلی گرم تر باشد. این در حالی است که خیلی از افراد ترجیح می دهند در تابستان فقط به محیط های سربسته بروند تا از بتوانند با استفاده از کولر، فضای داخل را خنک تر کنند و بتوانند در آنجا بنشینند.

خنک کردن ویلا در تابستان با 3 روشی که نمی دانید

این در حالی است که روش هایی نیز برای خنک کردن ویلا و فضای باز وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها، محیط باز ویلا را تا حد خیلی زیادی قابل نشستن کنید و به همراه دوستان و آشنایان خود در محیط ویلا، بهترین لحظات را بگذرانید. در ادامه، برخی از بهترین و مطمئن ترین روش هایی که می توانید از آنها برای خنک کردن ویلا در تابستان استفاده کنید را به شما معرفی کرده ایم.

استفاده از مه پاش برای خنک کردن ویلا

اولین و مطمئن ترین روشی که از طریق آن می توانید به خنک کردن ویلا در فصل تابستان کمک بسیار زیادی کنید، استفاده از سیستم مه پاش است. سیستم مه پاش به گونه ای طراحی شده است که شما بتوانید خیلی راحت دمای محیط مورد نظر خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. مهم ترین مزیت این سیستم این است که به راحتی می توان از آن برای کاهش دمای مکان های روباز و فضای باز نیز استفاده کرد و هیچ گونه چالشی موقع استفاده از آن وجود ندارد.

سیستم مه پاش به خاطره داشتن اجزای مختلف مانند مخزن، پمپ و نازل، می تواند قطرات درشت آب را به اندازه های بسیار ریزی تبدیل کند و آن را به شکل مه وارد محیط می کند. در این صورت، خارج شده از سیستم مه پاش به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط نمی شود و فقط دمای محیط را کاهش داده و به افزایش رطوبت و بهتر شدن شرایط ویلا کمک خیلی زیادی می کند.

مانع کردن جلوی نور با سایه بان

 روش دیگری که شما با استفاده از آن می توانید تا حد خیلی زیادی از گرم شدن بیش از اندازه ویلا جلوگیری کنید، این است که جلوی نور مانعی قرار بدهید تا نور خورشید به صورت مستقیم با شما در ارتباط نباشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید در تابستان و در فضای باز ویلا بنشینید، می توانید از آلاچیق، سایه بان یا چترهای بزرگی استفاده کنید که برای شما سایه به وجود می آورند و نور خورشید به صورت مستقیم به شما نمی تابد.

نور خورشید در فصل تابستان گرمای بسیار زیادی به وجود می آورد و اگر به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشد، نه تنها بیش از اندازه گرمتان می شود، بلکه پوست شما نیز می سوزد. پس با استفاده از یک آلاچیق یا سایه بان بسیار بزرگ، می توانید تا حد قابل توجهی از گرم شدن بیش از اندازه فضای باز در ویلا جلوگیری کنید.

استفاده از پنکه مه پاش

وسیله دیگری که شاید خیلی از شما آن را نشناسید، پنکه مه پاش است که می تواند به کاهش دمای محیط کمک زیادی کند. البته باید بدانید که سیستم مه پاش با پنکه مه پاش تفاوت هایی دارد. به این صورت که سیستم مه پاش دارای شلنگ هایی است که می تواند ذرات مهر و بخار آب را به محیط های دورتری منتقل کند. این در حالی است که پنکه مه پاش تقریباً مانند پنکه های معمولی است و مهمترین تفاوت آن با پنکه های معمولی این است که در آن از نوعی مخزن استفاده می شده است.

خنک کردن ویلا در تابستان

وجود این مخزن در پنکه مه پاش باعث شده که باد به همراه رطوبت آب وارد محیط شود و باد خشک و داغ به شما نرسد. در نتیجه، با استفاده از پنکه مه پاش می توانید باد خنکی را احساس کنید که باعث کاهش دمای قابل توجه ویلا در فصل تابستان می شود.

قرار دادن پرده های خیس اطراف محیط

یکی دیگر از روش های خنک کردن ویلا در تابستان که می تواند کمک زیادی به شما کند، خنک کردن چند پرده و قرار دادن آن اطراف فضای مورد نظر شما است. به این منظور، شما می توانید چارچوب هایی را در اطراف فضای باز مورد نظر خود قرار دهید و سپس چند پرده را به طور کامل خیس کنید و به این چارچوب ها آویزان کنید.

زمانی که باد داغ تابستانی می وزد و به پرده های خیس برخورد می کند، باد داغ به شما نمی رسد و این باد به هوای خنکی تبدیل می شود که احساس بسیار خوبی به شما خواهد داد. البته این روش مشکلاتی هم دارد و یکی از مهم ترین آنها این است که بعد از گذشت نهایتاً ۱ تا ۲ ساعت، تمام پرده ها خشک می شوند و دیگر نمی توانند مانند قبل فضای مورد نظر شما را خنک کنند.

طراحی استخر داخل ویلا

راهکار دیگری که می تواند به خنک کردن ویلا در تابستان کمک قابل توجهی، طراحی استخری درون ویلا است. زمانی که استخر داخل ویلا قرار دارد، باد موقع عبور از روی استخر، به آب خنک برخورد می کند و هوا را تا حد خیلی زیادی خنک می کند.

در این شرایط، شما می توانید در کنار استفاده از یک مه پاش خانگی کنار استخر، فضای بسیار خنکی را در فضای باز ویلا در فصل تابستان به وجود بیاورید. این کار علاوه بر این که به خنک کردن محیط کمک زیادی می کند، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ویلا دارد.

 طراحی آبنما داخل ویلا

اگر امکان طراحی استخر داخل ویلا را ندارید، توانید بر اساس سلیقه خود آبنمای زیبایی طراحی کنید که از نظر اقتصادی هم خیلی مقرون به صرفه تر است و فضای بسیار زیبایی به وجود می آورد. همچنین آبنما باعث می شود که فضای بسیار زیبا و متفاوتی در استخر شما به وجود بیاید و بتوانید انواع مراسم های دوستانه خود را در ویلا برگزار کنید.

بهترین روش خنک کردن ویلا در تابستان

طراحی آبنما درون ویلا دقیقاً مانند طراحی استخر است و کاربرد مشابهی دارد. به این صورت که بعد از گذر کردن باد از کنار آب نما، آب موجود در آن باعث می شود که باد خنک به شما برخورد کند و دمای محیط تا حد زیادی پایین بیاید.

استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون ویلا

همان طور که می دانید، رنگ های تیره مانند قهوه ای و مشکی، نور خورشید را به خود جذب می کنند و اگر در فصل تابستان در فضای باز از آنها استفاده کنید، بیش از اندازه داغ و سوزان می شوند. در این شرایط، به هیچ عنوان نمی توانید در فضای باز بنشینید.

به همین دلیل برای این که بتوانید در فصل تابستان در ویلا باشید، پیشنهاد می کنیم که حتماً از رنگ های روشن برای دکوراسیون فضای باز ویلا استفاده کنید. رنگ های روشن علاوه بر این که ساس خیلی بهتری به شما منتقل می کنند به فضای زیبایی به ویلا می دهند، از داغ شدن بیش از اندازه محیط نیز جلوگیری می کنند.

استفاده از فن

شما می توانید برای خنک کردن ویلای خود در فضای باز از یک فن مخصوص استفاده کنید. برای این که فن شما فقط هوای داغ را منتقل نکند، می توانید از پنکه مه پاش نیز در کنار آن استفاده کنید. به طور کلی، شما باید همیشه کاری کنید که باد داغ به تنهایی وارد محیط نشود و به همراه مقداری آب، به خنک کردن بادی که داخل ویلا می وزد، کمک کنید.

پرورش گیاهان زیاد

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هرچه مقدار گیاهان داخل فضای بیرونی ویلا بیشتر باشند، فضای خنک تری را در فصل تابستان برای شما به ارمغان می آورند. به خصوص سعی کنید که گیاهان داخل ویلا حالتی پیچ خورده داشته باشند و همچنین از رنگ های سرد گیاهان استفاده کنید. برای انجام این کار، باید حداقل از یک تا دو سال قبل از جابجایی به داخل ویلا، به فکر پرورش گیاهان این چنینی باشید.

اگرچه این کار شاید کمی زمان بر و طولانی باشد، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. زیرا وقتی گیاهان به اندازه نسبتاً بزرگی می رسند و کل فضای داخل ویلا را در بر می گیرند، همانجاست که متوجه می شوید تابستان ها آنقدر هم که می گویند، گرم نیست و خیلی راحت می توانید در فضای باز ویلا اوقات بسیار خوبی را سپری کنید.

در این صورت، اگر حتی کوچک ترین نسیم ملایمی هم بوزد، با برخورد به این گیاهان و سپس رسیدن به شما، هوا را بیش از اندازه خنک می کنند. علاوه بر این موارد، وجود گیاهان در فضای ویلا باعث می شود که منظره بسیار زیبا و دوست داشتنی در حیات ویلا به وجود بیاید.

بهترین روش خنک کردن ویلا در تابستان

اگرچه روش های مختلفی برای خنک کردن ویلا در تابستان وجود دارند، اما به نظر شما کدام یک از آنها گزینه مناسب تر و مطمئن تری برای خنک کردن محیط ویلا است؟ در میان این روش ها، اگر شما بتوانید از سیستم مه پاش یا پنکه مه پاش در ویلا استفاده کنید، مطمئناً می توانید در سریع ترین زمان ممکن، فضایی بسیار ایده آل و خنک در ویلا به وجود بیاورید.

در صورتی که نمی توانید هزینه زیادی هم برای آن بپردازید، می توانید از مه پاش خانگی استفاده کنید که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. تنها کافی است که با فروشندگان و کارشناسان نیکان پارسه تماس بگیرید تا با ارائه اطلاعات مربوط به ویلا، بهترین سیستم مه پاش را به شما پیشنهاد کنند و توضیح دهند که چگونه باید از آن در ویلا استفاده کنید تا محیط را برای شما کاملاً خنک کند.

برچسب‌ها:

نظر شما