شناسهٔ خبر: 67147919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابطال بیش از ۱۲۰ پروانه واحد‌های صنعتی در استان همدان

مدیر‌کل استاندارد استان همدان، گفت: بر اساس بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌های کیفی، تخصصی و میدانی حوزه ارزیابی انطباق کالا و نظارت بر اجرای استاندارد در استان همدان، به دلیل نبود انطباق کالا، پروانه فعالیت ۱۲۰ واحد ابطال شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، امیرمسعود مجیدی پیش‌ از ظهر امروز در نشست خبری با حضور نمایند‌گان رسانه‌های جمعی استان همدان، اظهار داشت: در اجرای طرح ارزیابی و انطباق کالا 69 پروانه استاندار اجباری و 6 پروانه تشویقی صادر شده است.

وی افزود: در این حوزه 84 پروانه تمدید شد که 65 پروانه استاندار اجباری و بقیه پروانه استاندار تشویقی است همچینن پارسال در حوزه اوزان و مقایس‌ها 2 هزار نازل سوخت مایع و بیش از 215 نازل سوخت سی ان جی بررسی شد در بخش اصناف 5 هزار و 939 ترازو و باسکول‌های همکف 423 آزمون انجام شد.

وی درباره اجرای طرح پیش‌ بسته‌بندی تاکید کرد: طبق این طرح که از سال قبل آغاز شد همه واحد‌ها موظف به ثبت وزن خالص روی بسته‌بندی هستند با کمبود کمیت 30 تا 40 درصدی که در بسته‌بندی داشتیم و اکنون با اجرای این طرح در استان به کمبود کمیت کمتر از 13 درصد رسیدیم و اکنون استان همدان در این حوزه از استان‌های خوب کشور است.

مدیر‌کل استاندارد استان همدان گفت: اکنون حد مجاز‌ روا‌داری در همه بسته‌بندی‌های حذف شده، همه واحد‌ها موظف به ثبت وزن خالص محصول هستند در این حوزه 2 هزار و 600 آزمون انجام شده است این طرح امسال نیز ادامه خواهد داشت.

مجیدی با تاکید بر این‌که  سازمان ملی استاندار کشور به عضویت اتحادیه آسیا و اقیانوسیه که 110 عضو دارد در‌ آمده است، تصریح کرد: برای عضویت ایران در این اتحادیه فقط 2 کشور رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف بودند با برخورداری ایران از این مزیت و دریافت گواهینامه 17025 برای آزمایشگاه‌های کشور، سایر کشور‌های عضو تایید انطباق کالای ایران را خواهند پذیرفت و دیگر صادر‌کنندگان ایرانی  نیازی به دریافت تایید انطباق کالا توسط سایر کشور‌ها ندارند.

مدیر‌کل استاندارد استان همدان، گفت: استان همدان از استان‌های موفق در این حوزه است و از 23 آزمایشگاه موجود در استان، 17 آزمایشگاه استان موفق به دریافت گواهینامه 17025 شدند سایر آزمایشگاه‌های استان نیز تا پایان سال این گواهینامه را دریافت خواهند کرد که اهمیت ویژه‌ای برای صادرات کالاهای استان دارد و گواهینامه 17025 صادر شده  توسط این آزمایشگاه‌ها اعتبار بین‌المللی دارد.

مجیدی افزود: شهروندان برای اطلاع از وضعیت کالای تولید شده کافی است که شماره شناسایی استاندار محصول را به سرشماره 10001517 ارسال کنند که وضعیت کالا برای آنان ارسال خواهد شد. نشان علامت استاندارد نیز تغییر کرده است. برای طلا نیز در استان همدان 8 واحد کد فعال دارند که شهروندان باید با ارسال کد طلای نوشته شده به سر شماره یاد شده صحت آن را صحت‌سنجی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما