شناسهٔ خبر: 67147655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

بیرجند میزبان مهمانی کیلومتری «غدیر»/ برپایی ۲۰۰ موکب و غرفه

بیرجند- شهر بیرجند برای دومین سال پیاپی میزبان مهمانی بزرگ کیلومتری «غدیر» در تاریخ پنج تیرماه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در بیرجند جشن مهمانی بزرگ عید غدیر، برای دومین سال متوالی، روز سه‌شنبه پنجم تیرماه، از ساعت چهار عصر تا ۲۲ شب، با حضور مواکب، هیئت‌ها، کانون‌ها، مؤسسات خیریه و نیکوکاری، جامعه قرآنی، ستایشگران اهل‌بیت (ع) اصناف و بازاریان، مجموعه‌های فرهنگی و هنری، گروه‌های جهادی، تیم‌های ورزشی، اقشار بسیج، گروه‌های مردمی و خانوادگی، در فاصله میدان قدس تا میدان جانبازان و بوستان شهدای گمنام برگزار می‌شود.

برنامه ریزی برای برپایی ۲۰۰ موکب

حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهمانی کیلومتری غدیر در بیرجند در روز عید غدیر از میدان قدس تا میدان جانبازان و بوستان شهدای گمنام برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که ۲۰۰ موکب با همت گروه‌های مردمی، گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی و …در این مسیر برپا شود، بیان کرد: این موکب ها شامل موکب‌های پذیرایی، پرده خوانی غدیر، موکب کودک و نوجوان و…خواهد بود.

سالاری مکی با بیان اینکه ثبت نام از گروه‌هایی که تمایل به برپایی موکب دارند تا ۲۵ خرداد ادامه دارد، گفت: زمان مجوز برپایی موکب هم برای ۲۶ خرداد تا دوم تیرماه خواهد بود.

پنجم تیرماه؛ زمان برگزاری مهمانی

وی یادآور شد: زمان برپایی موکب نیز پنجم تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ تیرماه خواهد بود.

مهدی جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این زمینه گفت: از همه ظرفیت‌های مردمی در باشکوه برگزار شدن مهمانی کیلومتری غدیر با استفاده از تجربه تشییع شهدای خدمت استفاده شود.

وی افزود: هر کاری که مردمی باشد، بهتر انجام می‌شود اما این موضوع در دولت‌های مختلف بر اساس رویکردی که داشته اند دچار تعبیراتی شده است.

بهره مندی از تجربه تشییع شهدای خدمت

به گفته وی از تجربیات تشییع شهدای خدمت در برگزاری مهمانی کیلومتری غدیر باید استفاده کنیم و انتظار آن است که همه فعالان در حوزه فرهنگی در این خصوص پای کار بیایند.

وی تأکید کرد: بر اساس تأکید استاندار همه فعالیت‌های مرتبط با این موضوع تحت عنوان برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر با مسئولیت نماینده ولی فقیه انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه ستادهای تبلیغات ریاست جمهوری در مسیر برپایی این مراسم از ساعت ۴ تا ۱۰ شب نباید فعالیتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای این مراسم برنامه‌های تبیینی با محوریت قرارگاه جهاد تبیین بسیج، برپایی نماز جماعت توسط ستاد نماز جمعه بیرجند، فضا سازی محیطی شهر و مسیر مهمانی کیلومتری توسط شهرداری و اجرای سرود و مداحی توسط حوزه هنری انجام می‌شود.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز درباره مهمانی کیلومتری غدیر گفت: برای برنامه‌ریزی در این خصوص پنج کمیته امنیتی ترافیکی، ثبت نام و پذیرش، پشتیبانی، فرهنگی و اندیشه‌ورز و اطلاع رسانی تشکیل می‌شود و جلسات این کمیته‌ها از هم اکنون برای بحث پیرامون موضوع‌های مربوط باید برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: همه کارهایی که در خصوص غدیر انجام می‌شود تحت عنوان بنیاد بین‌المللی غدیر است و از ظرفیت ستاد مردمی غدیر هم در این خصوص باید استفاده شود.

نظر شما