شناسهٔ خبر: 67147607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسهیل صادرات ۷ محصول چهارمحال و بختیاری به چین ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۷ محصول تولیدی در چهارمحال و بختیاری بیش‌تر از سایر محصولات قابلیت صادرات را دارد، گفت: اکنون محصولی از این استان به چین صادر نمی‌شود که لازم است پتانسیل‌های صادراتی استان مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شهرام زارع امروز  در همایش بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشور چین با استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی اتاق بازرگانی بهبود وضعیت کسب و کار است، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت مشاوران اقتصادی ضروری است. 

وی با بیان اینکه مراودات اقتصادی کشور ایران و چین مطلوب است، خاطرنشان کرد: اکنون پروازهای ایران به این کشور با یک سوم ظرفیت انجام می‌شود، باید تلاش شود تا ارتباط تاجران و تولیدکنندگان در این حوزه تقویت شود. 7 محصول تولیدی در چهارمحال و بختیاری بیش‌تر از سایر محصولات قابلیت صادرات را دارد. عمده بادام مامایی تولیدی در این استان به هند و از طریق این کشور به آمریکا و اروپا صادر می‌شود، این محصول قابلیت صادرات به چین را دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محصول «گز» با کیفیت بالا در این استان تولید می‌شود، یادآور شد: اما متأسفانه این محصول به هیچ کشوری صادر نمی‌شود، در زمینه بازرگانی در این راستا نیازمند کمک هستیم. محصولاتی مانند پتروشیمی، فولاد، بادام، گز، ماهیان سردآبی، خوراک آبزیان، نساجی و ... قابلیت صادرات به کشور چین را دارد، همایش بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشور چین با این استان با هدف مورد توجه قرار گرفتن پتانسیل‌های صادراتی این استان به کشور چین برگزار شد، صادرات محصولات این استان به چین انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/7540/

نظر شما