شناسهٔ خبر: 67147209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یونیسف: 3 هزار کودک در رفح از سوء تغذیه رنج می‌برند و در خطر مرگ قرار دارند

صاحب‌خبر -

شفقنا- صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه اعلام کرد که در نتیجه حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، حدود 3000 کودک مبتلا به سوءتغذیه به دلیل محرومیت از درمان لازم در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه اسکای نیوز عربی نوشت: «یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد که بهبود جزئی در ارسال کمک‌های غذایی به شمال نوار غزه، در حالی که دسترسی بشردوستانه به جنوب به میزان قابل توجهی کاهش یافته، کودکان بیشتری را در معرض خطر سوء تغذیه قرار می‌دهد».

این سازمان توضیح داد که خشونت و آوارگی‌های غیرقابل تصور بر دسترسی خانواده‌های ناامید به امکانات و خدمات مراقبت‌های بهداشتی تاثیر می‌گذارد.

«ادل خادر»، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «تصاویر وحشتناک از غزه، کودکانی را نشان می‌دهد که در مقابل خانواده‌های خود به دلیل کمبود مداوم مواد غذایی و نبود خدمات بهداشتی و درمانی جان خود را از دست می‌دهند».

خادر تاکید کرد: «تا زمانی که درمان 3 هزار کودک به سرعت از سر گرفته نشود، در معرض خطر جدی و فوری ابتلا به بیماری‌های جدی و عوارض تهدید کننده زندگی و پیوستن به لیست رو به رشد پسران و دخترانی هستیم که در اثر محرومیت‌های بی‌منطق و انسان‌ساز جان خود را از دست می‌دهند».

وی گفت: «سازمان برای نجات جان کودکان در خصوص افزایش مرگ و میر کودکان به دلیل ترکیبی قابل پیشگیری از سوءتغذیه، کم آبی و بیماری به انجام اقدامی فوری هشدار می‌دهد اما با این حال، این ویرانی همچنان ادامه دارد».

وی افزود: «با ویران شدن بیمارستان‌ها، توقف درمان و کمبود منابع، ما برای رنج و مرگ بیشتر کودکان آماده می‌شویم».

مدیر منطقه‌ای یونیسف خاطرنشان کرد که “یونیسف مواد غذایی بیشتری از قبل آماده کرده است تا در صورت اجازه دسترسی، وارد نوار غزه شود.”

او تاکید کرد: «نیاز به شرایط عملیاتی بهتری داریم که از طریق آن ایمنی افزایش یافته و محدودیت‌ها کاهش یابد، اما در نهایت آنچه که کودکان بیش از همه به آن نیاز دارند آتش بس است».

این خبر را در وبگاه اسکای نیوز ببینید

نظر شما