شناسهٔ خبر: 67146115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بامری:

سرانه تخت بيمارستاني در سيستان و بلوچستان پايين است

صاحب‌خبر -
سرانه تخت بيمارستاني در سيستان و بلوچستان پايين است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: تکمیل ساختار سازمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و بازگرداندن بالگرد ایرباس اورژانس هوایی به دانشگاه از جمله مطالبات عمومی و ویژه مردم در بخش بهداشت و درمان است.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، رحمدل بامری اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های سرباز، بمپور، لاشار تخت بیمارستانی ندارند و مردم ناچارند برای انجام امورات درمانی به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار عزیمت کنند.
وی، ساخت بیمارستان 220 تختخوابی در شهرستان‌های سرباز، بمپور و دلگان، ساخت بیمارستان 120 تختخوابی در لاشار، اضافه کردن 100 تخت در بیمارستان ولایت راسک و افزایش 64 تخت جدید در فنوج را از جمله درخواست های مهم مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر بزرگ عنوان کرد و افزود: کمبودهای بهداشت و درمان با جدیت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری می‌شود.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: سه رشته تحصیلی جدید شامل علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش ابتدایی، علوم کامپیوتر با گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی و مدیریت ورزشی با گرایش سامانها و باشگاهای ورزشی در مقطع ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر اضافه شد.
وی با بر شمردن جایگاه مهم ایرانشهر که به تعبیری از آن به عنوان بیت نخست رهبر معظم انقلاب نام می‌برند؛ خواستار توجه ویژه به سرزمین ولایت شد و ادامه داد: در مقطع کارشناسی هفت رشته دیگر در حال پیگیری است که تا پایان شهریور ماه محقق خواهد شد.
بامری گفت: این اتفاق مبارک در واحد دانشگاهی ایرانشهر از تعدد بار مراجعات به شهرستان ها یا استان های دیگر و صرف هزینه های کلان جهت تحصیل و فراگیری رشته های فوق جلوگیری می کند.
وی اظهارکرد: در حضور مسوولان عالی رتبه کشوری و استانی بویژه حضور میدانی بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان مهمترین مطالبات حوزه بهداشت و درمان را برای پیگیری بهتر عنوان کردم تا شاهد ارتقای شاخص های سلامت باشیم.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بر گسترش کیفی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با راه اندازی دانشکده های تخصصی دندانپزشکی و داروسازی با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی ماندگار در منطقه تاکید کرد و افزود: تسریع در راه اندازی بخش های فوق تخصصی گوارش، روماتولوژی، هماتولوژی بزرگسالان و خردسالان، قلب، غدد، کودکان جهت آموزش بالینی دانشجویان پزشکی و ارائه خدمات بهینه از مطالبات مردم است و هم اینک متاسفانه به علت نبود این بخش ها بیشتر مراجعات مردم به سایر استان های برخوردار کشور است.
وی گفت: تسریع در راه اندازی بخش های آنژیوگرافی و سی تی آنژیوگرافی در بخش جراحی قلب بیمارستان و ام آر آی خاتم الانبیای ایرانشهر، بخش های تروما و سوختگی بیمارستان خاتم ایرانشهر ضروری است.
بامری بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در علوم پزشکی ایرانشهر تاکید و بیان کرد: این مورد از عمده مطالبات عمومی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و از مجرای سازمان استخدامی دارای ردیف مستقل شود؛ بنابراین در سطح کلان کشور و مجلس نیز در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی همچنین ارتقاء ، تجهیز و تامین نیروی انسانی بویژه پزشک متخصص در بیمارستان های موجود، ارتقاء و تجهیز و تامین پزشک عمومی در بیمارستان های محلی و مراکز جامع سلامت در سطح حوزه انتخابیه ایرانشهر بزرگ، و صدور مجوز جذب حداقل 50 نفر عضو هیات علمی فوق تخصص را ضروری خواند و افزود: تکمیل ساختار سازمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و بازگرداندن بالگرد ایرباس اورژانس هوایی به دانشگاه از جمله مطالبات عمومی و ویژه مردم در بخش بهداشت و درمان است.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تکمیل خوابگاه های دانشجویی جهت رفاه دانشجویان و در راستای استقبال بیش از پیش دانشجویان در انتخاب رشته های مستقر در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و تامین آمبولانس و بازسازی ناوگان های فرسوده اورژانس را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تسریع در تجهیز و راه اندازی بیمارستان 540 تختخوابی ایرانشهر، تجهیز دانشکده پزشکی پردیس ایرانشهر نیز از موارد مهمی است که وزیر بهداشت و درمان آنها را مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان 540 تختخوابی و مرکز سوانح و سوختگی نیازمند اعتبار بود که در این زمینه مورد عنایت خاص قرار گرفت، افزود: توسعه، تجهیز و تامین نیروی تخصصی بیمارستان های دلگان، فنوج و راسک، تکمیل ساختار سازمانی دانشگاه علوم پزشکی از مجرای فراخوان های استخدامی و تکمیل و راه اندازی بیمارستان های محلی 32 تختخوابی در مناطقی از جمله بنت، پیشین، بزمان، آهوران و جلگه از دیگر درخواست‌های مهم است.
بامری بخشی از شاخص های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را پایین بودن شاخص تخت بیمارستانی بیان کرد و گفت: پایین ترین شاخص برخورداری از تخت‌های بیمارستانی مربوط به سیستان و بلوچستان و حوزه دانشگاهی ایرانشهر است بطوری که شاخص متوسط کشوری به ازای یک هزار نفر، 1.8 تخت ولی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر کمتر از 0.6 تخت به ازای هر یک هزار نفر است.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در طول 45 سال خدمات شایانی در بخش‌های مختلف انجام داده و مثل روز روشن است؛ اما حجم محرومیت ها بالاست هر چقدر کار شود بازهم جای کار است و مشکلات فراوان هستند، افزود: وسعت حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیش از 55 هزار و 252 کیلومتر مربع و تقریبا بخش وسیعی از حوزه جغرافیایی استان است و جمعیتی حدود 918 هزار نفر متشکل از 9 شهرستان را خدمت رسانی می کند، بنابراین توجه ویژه مسوولان را می طلبد./
پایان پیام

نظر شما