شناسهٔ خبر: 67145512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه گردشگری آبی در کردستان+فیلم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از سرمایه‌گذاران جهت راه‌اندازی سایت گردشگری و تفریحی، توسعه صنعت تورسیم و گردشگری در محل سدهای استان دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از واگذاری مخازن سدهای استان جهت راه‌اندازی سایت گردشگری و تفریحی خبر داد و اظهار داشت: در پیکره سدهای آبی در دولت سیزدهم و راهبردهای وزارت نیرو، توسعه گردشگری آبی بسیار مهم است.

وی افزود: در مناطق استان کردستان سه حوزه آبریز اصلی و مهمی جریان دارد که خوشبختانه در چند سال گذشته به واسطه مدیریت درست بهربرداری مخازن و بارش رحمت الهی یک پتانسیل بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری آبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه سدهای استان ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه صنعت تورسیم و گردشگری هستند، از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری دعوت کرد و گفت: از افرادی که در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری پیکره‌های آبی فعالیت دارند، انتظار می‌رود که به این حوزه ورود و ما نیز با آغوش باز استقبال کرده و قول خواهیم داد که بروکراسی اداری را به صفر برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان این است که سرمایه‌گذاران واقعی و دارای اهلیت در تمامی بخش‌ها مشکل تأمین آب نداشته باشند، تصریح کرد: مشکلی در تأمین آب حوزه‌های کم مصرفی مثل گردشگری نداریم و این شرکت برای رفع موانع زیرساخت‌های گردشگری، آمادگی لازم را دارد.

آریانژاد بیان کرد: البته برخی از سدهای که محل تأمین آب شرب استان کردستان بوده، خط قرمزهایی برای حوزه گردشگری دارند اما این مانع از ورود سرمایه‌های گردشگری به استان کردستان نیست چراکه راهکارهای زیست‌محیطی با فرایندهای محیط‌زیستی توسط کارشناسان مربوطه پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: سد گاران مریوان و سد قشلاق سنندج پتاسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اکوتوریسم و گردشگری درمانی و توسعه گردشگری آبی است، پکیج‌های سرمایه‌گذاری دراین دو سد آماده و تأیید شده و از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت فعالیت گردشگری آبی که پتانسیل بسیار خوبی است، دعوت می‌کنم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: در بسیاری از کشورهای دنیا نیز سدها و دریاچه‌های آنها از مهمترین قطب‌های گردشگری آن کشور محسوب می‌شوند و سالانه هزاران مسافر را به خود جذب می‌کنند. کردستان با دارا بودن سدهای متنوع و پرآب از قابلیت بسیار خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت به منظور جذب گردشگر برخوردار است؛ بنابراین ضرورت توجه به این منابع عظیم گردشگری در استان در جهت توسعه این صنعت، بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سدها جایگاه مناسبی برای انجام ورزش‌ها، فعالیت‌های آبی و توسعه گردشگری هستند، عنوان کرد: ایجاد دهکده‌های سلامت، راه‌اندازی فستیوال‌های محلی و مسابقات و بازی‌های مردمی در نقاطی از دریاچه‌های پشت سد، می‌تواند یکی از اهداف قابل برنامه‌ریزی در گردشگری سد باشد.

آریانژاد ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، جهت امر توسعه صنعت توریسم و گردشگری در محل سدها، تأکید کرد: سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داشته باشند که موارد اداری برای عقد قرارداد جهت واگذاری لکه‌های تعیین شده در سدهای استان برای امر گردشگری، با سهولت کامل صورت خواهد گرفت و می‌توان گردشگری اکوتورسیم و درمانی را فعال کرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در بخش پایانی سخنان خود حجم ذخیره سد قشلاق سنندج، قبل از بارش‌ها را حدود 160 میلیون اعلام کرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر خوشبختانه حجم سد قشلاق صد درصد پر بوده و کل مخازن سدهای استان کردستان حدود 71 درصد پر شده که 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش حجم مخازن داشته و پیکره آبی از لحاظ آب سطحی نسبت به سنوات گذشته وضعیت مطلوبی دارد.

در ادامه این گفت‌وگو را به صورت ویدئویی ببینید:

.

انتهای پیام/481/

نظر شما