شناسهٔ خبر: 67144925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر اماراتی: «در هوش مصنوعی همسو با آمریکا هستیم نه چین»

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر هوش مصنوعی در دولت امارات متحده عربی از همسویی کامل با آمریکا در این حوزه خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: امارات روز سه شنبه قراردادی کلان در حوزه هوش مصنوعی با مایکروسافت امضا کرد که در این میان بخشی از منافع چین در این معامله را نیز واگذار نمود.

عمر العلما، وزیر دولت در امور هوش مصنوعی در مصاحبه ای در پاسخ به سوالی درباره معاملات امارات با شرکت های چینی فعال در هوش مصنوعی گفت: «حقیقت صادقانه امروز در فضای هوش مصنوعی است، من فکر می کنم ما باید انتخابی با چه کسی کار کنیم. مذاکرات زیادی بین امارات و ایالات متحده در مورد اینکه آنها با سایر بازیکنان در سراسر جهان راحت هستند و با چه چیزهایی راحت نیستند، وجود خواهد داشت. اما در زمینه هوش مصنوعی، من فکر می کنم که همسویی کامل بین امارات و ایالات متحده وجود خواهد داشت.»

شرکت G42 مستقر در ابوظبی به ریاست برادر رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی شیخ طحان بن زاید آل نهیان، در ماه آوریل برنده یک سرمایه گذاری استراتژیک 1.5 میلیارد دلاری از غول فناوری آمریکایی مایکروسافت شد. به گزارش نیویورک تایمز و بلومبرگ، این توافق پس از مذاکرات بین دولت های آمریکا و امارات انجام شد که در آن G42 موافقت کرد که مشارکت چین را به نفع فناوری آمریکایی کنار بگذارد.

این اتفاق درحالی افتاده که هوش مصنوعی به میدان نبرد اصلی بین دو قدرت تبدیل شده است؛ آمریکا در حال حرکت برای حفظ موقعیت پیشرو خود در زمینه تحول آفرین و جلوگیری از دسترسی پکن به داده های حساس است.

العلما 34 ساله که در سال 2017 اولین وزیر هوش مصنوعی جهان لقب گرفت، گفت که امارات – که در تلاش است اقتصاد خود را از نفت دور کند – نسبت به هوش مصنوعی بسیار صعودی فکر می‌کند. او گفت: هوش مصنوعی احتمالاً از نظر سرمایه گذاری و تمرکز ما اولویت اصلی امارات است.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما