شناسهٔ خبر: 67144177 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

هشدار؛ تداخل این داروها با کشیدن سیگار

: اهمیت تداخلات دارویی با سیگار این است که وضعیت بیمار با دوز بالاتری از دارو در دوره مصرف سیگار تحت کنترل قرار می‌گیرد و در صورت قطع سیگار ادامه دادن دارو با همان دوز می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.

صاحب‌خبر -
سیگار کشیدن از طریق القای آنزیم‌های کبدی موجب کاهش سطح خونی برخی از داروهای اعصاب و روان می‌شود.
 
به گزارش خبرآنلاین، سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو نسبت به احتمال بروز برخی تداخلات داروهای اعصاب و روان با سیگار هشدار داد.
 
ایسنا در خبری نوشت: دکتر زهرا جهانگرد با اشاره به عوارض جانبی تداخل داروها با مصرف سیگار عنوان کرد: سیگار کشیدن از طریق القای آنزیم‌های کبدی موجب کاهش سطح خونی برخی از داروهای اعصاب و روان مانند کلوزاپین، الانزاپین، فلووکسامین و یا دارویی مانند وارفارین می‌شود.
 
وی افزود: اهمیت تداخلات دارویی با سیگار این است که وضعیت بیمار با دوز بالاتری از دارو در دوره مصرف سیگار تحت کنترل قرار می‌گیرد و در صورت قطع سیگار ادامه دادن دارو با همان دوز می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.
 
بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور این سازمان، بیماران باید در صورت شروع سیگار و یا تصمیم به قطع آن حتما با پزشک خود مشورت کنند.

نظر شما