شناسهٔ خبر: 67143848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

بازگشت میتسوبیشی با اوتلندر و ASX

نمایشگاه خودرو شیراز در حالی از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ در این شهر برگزار می‌شود که شرکت‌های مختلف از جمله آرین موتور، با جدیدترین محصولات وارداتی یا مونتاژی خود در این رویداد بزرگ حاضر شده‌اند. محصولاتی همچون میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ به همراه لاماری ایما برقی و میتسوبیشی asx جدید، در غرفه آرین موتور به نمایش گذاشته شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شرکت آرین موتور طی دهه ۹۰ شمسی مسئول اصلی واردات خودروهای میتسوبیشی به کشور محسوب می‌شد و به عنوان نماینده رسمی این کمپانی ژاپنی در ایران فعالیت می‌کرد. اما ممنوعیت واردات خودرو و تحریم‌های بین‌المللی باعث شد تا طی ۶ سال گذشته محصولات جدید میتسوبیشی در کشور عرضه نشوند. با این وجود به نظر می‌رسد که این طلسم طولانی بالاخره شکسته شده و آرین موتور با چندین محصول جدید میتسوبیشی به نمایشگاه خودرو شیراز پا گذاشته است.
علاوه بر محصولات میتسوبیشی، نسخه برقی لاماری ایما نیز توسط آرین موتور به نمایش عمومی درآمده و احتمال می‌رود که در آینده این خودرو هم به بازار کشور راه پیدا کند. البته به استثنای تیپ‌های مختلف اوتلندر ۲۰۲۴، عرضه دو محصول دیگر هنوز قطعی نیست و باید ببینیم که آرین موتور در آینده چه برنامه‌ای برای عرضه محصولات جدید خود دارد.

بازگشت میتسوبیشی با اوتلندر و ASX

به هر ترتیب بهتر است نگاهی به مشخصات محصولات جدید آرین موتور که در نمایشگاه شیراز حاضر هستند، داشته باشیم. میتسوبیشی اوتلندر یک شاسی بلند شهری سایز متوسط است که مدل ۲۰۲۴ آن در تیپ‌های دو و سه ردیفه به همراه سیستم انتقال قدرت تک یا دو دیفرانسیل AWD، توسط آرین موتور به متقاضیان داخلی تحویل می‌شود.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ نیروی خود را از یک موتور توربوشارژ چهارسیلندر به حجم ۱.۵ لیتر تامین می‌کند. توان خروجی موتور این شاسی بلند ژاپنی، برابر ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است که به وسیله یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تیپترونیک ۸ سرعته به محور چرخ‌ها منتقل می‌شود. میانگین مصرف سوخت این شاسی بلند ژاپنی تحت شرایط استاندارد حدود ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ اوتلندر جدید آرین موتور نیز تقریبا برابر ۱۰ ثانیه خواهد بود.

بازگشت میتسوبیشی با اوتلندر و ASX

نسخه دوردیفه یا ۵ نفره اوتلندر تحت عنوان تیپ M-Line عرضه می‌شود و ۱۷۳۵ کیلوگرم وزن دارد. وزن تیپ P-Line یا همان مدل ۷ نفره اوتلندر جدید نیز ۱۸۰۰ کیلوگرم است. از سیستم تعلیق مستقل مکفرسون در جلو و نمونه مالتی لینک در بخش عقب این خودرو استفاده شده تا کیفیت سواری، هندلینگ و چسبندگی آن در سطوح بالاتر قرار بگیرد که با توجه به ابعاد اتاق این خودرو، رعایت این نکته در انتخاب نوع تعلیق کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.

بازگشت میتسوبیشی با اوتلندر و ASX

ظاهرا قرار است شرکت آرین موتور، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ را در تیپ‌های مختلف به مشتریان ایرانی تحویل دهد که در نمونه فول از آپشن‌های زیر سود می‌برد: شش کیسه‌های هوای جلو و جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم هشدار برخورد از جلو، هشدار انحراف از خطوط، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت خودرو در شیب، هشدار باز کردن درها DOW، دوربین ۳۶۰ و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، نوربالای خودکار، آینه‌های بغل تاشو برقی، مالتی مدیا لمسی، کیلومترشمار تمام دیجیتال، هداپ دیسپلی، چهار حالت رانندگی، ورود و استارت بدون کلید، اتولایت، درب برقی صندوق، سیستم کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، باز شدن خودکار شیشه‌ حین تصادف و.... .

در گوشه ای دیگر از غرفه آرین موتور، میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۲ هم دیده می‌شود که در سگمنت کوچک‌تر از اوتلندر جا می‌گیرد. این کراس اوور جمع و جور نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی دریافت می‌کند که می‌تواند ۱۴۸ اسب بخار توان به علاوه ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس اتوماتیک cvt با قابلیت تعویض دستی ۶ سرعته، به چرخ‌های جلو منتقل کند. این مدل از نسل اول میتسوبیشی ASX حدود ۱۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد و به طور متوسط ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند.

بازگشت میتسوبیشی با اوتلندر و ASX

شتاب میتسوبیشی ASX جدید در فرایند صفر تا صد، تقریباً برابر ۹.۶ ثانیه است و بیشترین سرعت آن نیز به ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تجهیزاتی نظیر: چهار ایربگ جلو، کنترل پایداری، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، خروجی برق ۱۲ ولت، USB، بلوتوث، سانروف، حسگر پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، روکش صندلی چرمی، ورود بدون کلید و... در لیست امکانات این مدل از میتسوبیشی asx دیده می‌شود که قاعدتاً نسبت به خودروهای جدید موجود در بازار چندان متنوع و کافی به نظر نمی‌آید.

علاوه بر محصولات میتسوبیشی، یک لاماری جدید هم در غرفه آرین موتور به نمایش گذاشته شده است. این نسخه از لاماری ایما در واقع سریع‌ترین و لوکس‌ترین نمونه در این خانواده محسوب می‌شود؛ چرا که از موتور برقی به قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور فوق العاده ۳۴۰ نیوتن متر سود می‌برد. ظرفیت باتری این خودرو بسیار بالا و معادل ۸۶ کیلووات ساعت عنوان شده است که در یک فرایند استاندارد می‌تواند حدود ۶۳۰ کیلومتر و در شرایط واقعی نزدیک ۵۵۰ کیلومتر پیمایش را با یک مرتبه شارژ تضمین کند.

بازگشت میتسوبیشی با اوتلندر و ASX

لیست آپشن‌های لاماری ایما EV نسبتا بلندبالاست و تجهیزات مدرن به همراه امکانات ایمنی فعال در آن به چشم می‌خورد. کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار تصادف از جلو، هشدار نقطه کور، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، دستیار کمکی تغییر مسیر، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف جلو، مالتی‌مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، ورود و استارت بدون کلید، دیلایت، سنسور نور، دوربین ۳۶۰، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف پانورامیک و.... از جمله شاخص‌ترین تجهیزاتی هستند که در حال حاضر در فهرست تجهیزات لاماری ایمای برقی آرین موتور دیده می‌شود.

در پایان باید اشاره کنیم که علاقه‌مندان به بازدید از غرفه آرین موتور و دیدار با محصولات جدید برند ژاپنی میتسوبیشی و لاماری، می‌توانند طی روزهای ۲۲ الی ۲۵ خرداد ماه به محل نمایشگاه‌های دائمی شهر شیراز مراجعه کنند و از این محصولات دیدن به عمل آورند.

برچسب‌ها:

نظر شما