شناسهٔ خبر: 67142354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

در ۱۵ روزی که شهرداری تهران و معاونانش درگیر تبلیغات انتخاباتی هستند با افت خدمت‌رسانی به تهرانی‌ها مواجه می‌شویم

ناصر ایمانی گفت: حتماً با افت خدمات در شهر مواجه می‌شویم به‌ویژه اگر معاونان شهردار هم در ستاد انتخاباتی مسئولیت بگیرند. در ۱۰ تا ۱۵ روزی که شهردار و معاونانش درگیر تبلیغات انتخاباتی هستند طبیعتاً با کندی و اخلال‌هایی در خدمات‌رسانی مواجه می‌شویم.

صاحب‌خبر -
در ۱۵ روزی که شهرداری تهران و معاونانش درگیر تبلیغات انتخاباتی هستند با افت خدمت‌رسانی به تهرانی‌ها مواجه می‌شویم
کد خبر: 663255
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۳ ۰۹:۲۰:۱۳

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران با هم‌میهن گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • علاوه بر شورای شهر تهران، سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور و قوه قضائیه موظف هستند که نه‌تنها بر عملکرد شهرداری بلکه بر فعالیت تمام مؤسسات دولتی و عمومی نظارت داشته باشند تا مبادا از امکانات، نیروی انسانی و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل این ارگان‌ها در راستای انتخابات استفاده شود.
  • اگر به موردی برخورد کنیم حتماً تذکر می‌دهیم، به رئیس شورای شهر تهران منعکس کرده و به اطلاع مردم می‌رسانیم. چراکه با هیچ کسی تعارف نداریم.
  • به نظر من این نقص قانونی است. قانون اجازه داده که شهردار نیز مانند دیگر مقامات بلندپایه بدون استعفا در صحنه انتخابات حاضر شود. در دوره‌های گذشته هم این مهم اتفاق افتاده است. اما به نظر من، شهرداری با سیستم‌های دولتی متفاوت است چراکه با زندگی روزانه مردم سروکار دارد. به همین دلیل اعتقاد دارم که قانون باید اصلاح شود و اگر شهردار تصمیم به کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری دارد، باید از ۶ ماه قبل از سمت خود کناره‌گیری کند.
  • حتماً با افت خدمات در شهر مواجه می‌شویم به‌ویژه اگر معاونان شهردار هم در ستاد انتخاباتی مسئولیت بگیرند. در ۱۰ تا ۱۵ روزی که شهردار و معاونانش درگیر تبلیغات انتخاباتی هستند طبیعتاً با کندی و اخلال‌هایی در خدمات‌رسانی مواجه می‌شویم. البته تلاش تمام مدیران بر این پایه است که چنین اتفاقی نیفتد اما این افت خدمات اجتناب‌ناپذیر است.
  • اول بگویم که در شهرداری تهران این موضوع بی‌سابقه است و در هیچ دوره‌ای برای حضور معاونان شهردار در ستاد حکم صادر نشده است. در دو سه دوره گذشته که شهردار تهران کاندیدای ریاست‌ جمهوری شد، هیچ‌کدام از معاونان به صورت رسمی حکمی نگرفتند، اما ممکن بود که به صورت غیررسمی کمک می‌کردند. اما حضور معاونان شهردار آن‌هم با حکم پست رسمی در انتخابات سابقه نداشته است. به هر حال این حکم صادر شده و طبق قانون معاونان شهردار هم باید مرخصی گرفته و فردی را جانشین خود انتخاب کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما