شناسهٔ خبر: 67141872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۳۰ درصدی تولیدات دام و طیور چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح حذف ارز ترجیحی و مشکلات تولیدکنندگان، گفت: در صنعت دام و طیور تولید استان نسبت به قبل از اجرای این طرح، ۳۰ درصد بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر در جلسه با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با حذف ارز ترجیحی، نقدینگی برای کشاورز 7 برابر شد و پایداری تولید در دو سال گذشته با مشکل همراه بود، اما تولیدکنندگان از این خلأ عبور کردند. در صنعت دام و طیور تولید استان نسبت به قبل از اجرای این طرح، 30 درصد بیشتر شده است.  

وی بیان داشت: امروز در بخش کشاورزی 5 ساعت در روز برق قطع می‌‌شود، سوخت و گاز ناترازی دارد، مشکل کود شیمیایی هم داریم، 23 درصد سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی کم شده است که این‌ها چالش‌هایی است که تولیدکنندگان این بخش با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: علی‌رغم تمام این مشکلات، کشاورزان با درک موقعیت کشور بیشترین همکاری را می‌کنند. اولین چیزی که ما در بخش کشاورزی داشتیم فضای معنوی از دست رفته بود که بخشی از آن با اردوهای جهادی، مراسم مذهبی، تصاویر شهدا در ورودی شهرها و ... احیا شده است. موضوع دوم سلامت‌محوری در بحث مجموعه‌ها بود که یک انحراف در برخی مجموعه‌ها شکل گرفته بود، سعی شد سلامت محوری به مجموعه بازگردانده شود که امروز می‌توان گفت سالم‌ترین نهاد هستیم.

وی تصریح کرد: بیش از هزار و 500 مجوز تاسیس داده شد و 14 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی است. اینکه دولت توانست انحصار را در بحث مجوزها بشکند، بیش از 8 هزار پروانه کسب در بخش کشاورزی استان صادر شد که این بسیار خوب است. دو هزار میلیارد تومان هزینه آرد مصرف شده در استان چهارمحال و بختیاری است که کل پولی که از نانوا بابت آرد گرفته می‌شود کمتر از 80 میلیارد تومان است. شیلات‌های غیرمجاز سبزکوه بیش از 20 سال مطالبه مردم بود که 96 شیلات ساماندهی شدند و 31 پروژه کشاورزی تخصیص گرفتند.

وی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه آب، دام و طیور از 30 درصد به 70 درصد رسیده است. 5 واحد تولید تخم مرغ در استان وجود دارد که به بهره‌برداری برسند، از وارد کردن تخم مرغ به استان بی‌نیاز خواهیم شد. خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته امروز هیچ دلالی در حوزه مرغ وجود ندارد. امروز کشاورزان بیش از پیش نیاز به حمایت دارند که امید است دولت جدید در خط واقعی خدمت باشد و به بخش کشاورزی کمک کند. 

نباید به آمارها اکتفا کرد بلکه باید به صورت میدانی این‌ها را بررسی کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نیز با تبریک هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی است تا بیشتر به خودیابی برسیم و خودشناسی‌ها را در مجموعه کاری افزایش دهیم و وظایف ایمانی و اخلاقی، اقتصادی و دیگر وظائف که برعهده داریم را واکاوی کنیم تا ببینیم چقدر اینها تحقق پیدا کرده‌اند.

وی افزود: نباید به آمارها اکتفا کرد بلکه باید به صورت میدانی این‌ها را بررسی کرد، مثلاً اگر بحث تسهیلات به مردم است باید دید مردم چقدر از این تسهیلات به خوبی استفاده می‌کنند و رضایت دارند. گزارش اصلی را باید از مردم و بدنه جامعه گرفت. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید یک مسئول خود در میدان باشد و گزارش‌های مردمی را بشنود. این حسابرسی اقدامات است و مسئولان باید در میدان نتایج کار خود را ببینند و بسنجند و سپس قضاوت کنند. از اینکه ضعفی در ما مشخص شود اصلاً نترسید، همه ما ضعف داریم. باید ضعف‌ها را شناسایی کرد و در برنامه خود رفع آنها را در نظر گرفت.

وی اظهار داشت: کارها را باید با مشارکت مردم پیش برد و رونق اقتصاد و تولید با مشارکت مردم ممکن است. مردم نباید در حاشیه قرار گیرند و باید به صورت جدی مشارکت داشته باشد. مسئولان مردم محوری را مورد توجه قرار دهند چرا که موجب رضایت مردم و پیشرفت کارها می‌شود. ایمان وقتی در درون انسان باشد نیروی موتور محرکه قوی است که می‌تواند انسان را پیش برد. امروز افتخار جهاد سازندگی برای سازمان کشاورزی است، باید مثل گذشته در عرصه اقتصادی با همان روحیه جهادی کارها پیش رود.

انتهای پیام/7540

نظر شما