شناسهٔ خبر: 67137994 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظهره‌وند؛

شهرداری پاسخگوی ساخت و سازهای غیرمجاز باشد/ زلزله 8 ریشتری پایتخت جبران ناپذیر خواهد بود

صاحب‌خبر -
شهرداری پاسخگوی ساخت و سازهای غیرمجاز باشد/ زلزله 8 ریشتری پایتخت جبران ناپذیر خواهد بود
خبرگزاری آریا - نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه شهرداری در برابر اعتراضات مستمر مردم مبنی بر ساخت و سازهای غیر مجاز پاسخی نمی‌دهد، گفت: مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس دوازدهم به صورت ویژه به ساخت و سازهای غیر مجاز که به قیمت جان و مال مردم تمام می‌شود ورود جدی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ظهره‌وند در مورد ساخت و ساز هتل 30 طبقه بر روی گسل‌های ولنجک که مجوز نداشته و بارها اخطار گرفته است، گفت: بر روی گسل هم می‌توان برج احداث کرد اما باید توجه کنیم که ملاحظات فنی رعایت شود، در توکیو شاهد زلزله‌های بزرگ 8 الی 5/8 ریشتری هستیم که کمترین خسارات جانی و مالی را به دنبال دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خسارات پیش بینی شده زلزله 8 ریشتری پایتخت، افزود: اگر در تهران زلزله 8 ریشتری را شاهد باشیم بی تردید چیزی از پایتخت باقی نمی‌ماند حال ساختمانی بر روی گسل بنا شده باشد و یا در منطقه نارمک که بر روی شن‌ها! بنابراین آنچه در مواجه با زلزله اهمیت دارد توجه به ابعاد فنی ساختمان‌های ساخته شده است.
وی با بیان اینکه ساختمان‌های ساخته شده با اصول فنی حتی بر روی گسل هم می‌توانند مقاوم باشند، اظهار داشت: باید تناسب بین گسل، زلزله احتمالی و رعایت اصول ساخت و سازها سنجیده شود، اگر چنین محورها و اصول اساسی در نظر گرفته شده در خصوص ساخت و ساز هتل 30 طبقه روی گسل‌ ولنجک دیده نشده باشد، شهرداری باید پاسخگو باشد که چرا چنین مجوزهایی صادر می‌شود. 
ظهره‌وند با انتقاد از اینکه شهرداری تاکنون در ساخت و سازهای غیر مجاز تخلفات کمی نداشته است، اظهار داشت: امروز باید در ساخت و سازها مباحث فنی را در نظر بگیریم، متاسفانه شهرداری در خیابان شهید زینعلی نبش کوچه نهم شهرداری صد درصد زمین را زیرساخت برده است با نقشه 18 الی 20 طبقه، این مسائل در شرایطی رخ داد که اهالی منطقه اعتراضاتی داشته‌اند، این موضوع تنها بخشی از تخلفات شهرداری است که اگر کسی رانتی از این ساخت و ساز غیر مجاز بدست بیاورد معادل 30 سال خدمت کسب درآمد کرده است.
وی با بیان اینکه شهرداری در برابر اعتراضات مستمر مردم مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز پاسخی نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان تهران در مجلس دوازدهم به صورت ویژه به ساخت و سازهای غیر مجاز که به قیمت جان و مال مردم تمام می‌شود ورود جدی خواهد داشت.
گفتنی است؛ هفته گذشته دیوان عدالت اداری مصوبه کمیسیون ماده 5 شهر تهران درخصوص صدور پروانه ساختمانی برای ساخت هتل 42 طبقه 30 طبقه مثبت و 12 طبقه منفی در ولنجک را به جهت عدم رعایت ضوابط و مقررات نقض کرد که در این راستا مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید ساخت و سازها حساب شده باشد، گفت: مطالعات ساخت این پروژه کامل انجام و دفترچه مطالعات آن نیز ارائه شده است./
پایان پیام

نظر شما