شناسهٔ خبر: 67137756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهدی طارمی:

خستگی اجازه نداد شرایط خوبی داشته باشیم/ مردم را آشتی دادیم!

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران معتقد است خستگی سفر رفت و برگشت به هنگ کنگ موجب تضعیف عملکرد بازیکنان تیم ملی شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی پس از تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان در آخرین دیدار مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در کنفرانس خبری پس از مسابقه گفت: این بازی همانطور که امیر قلعه‌نویی گفت شرایط خاصی داشت. پرواز خیلی سختی در رفت و برگشت به هنگ‌کنگ داشتیم. با تمرین نداشتن مناسب توانستیم به بازی برسیم. این شرایط در نتیجه بازی تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: همانطور که آقای قلعه نویی کامل و جامع توضیح داد، شرایط این مسابقه متفاوت بود. پرواز خیلی سخت داشتیم. بدون تمرین نداشتن‌ها و مشکلات و اتمام فصل بازی کردن کمی سخت بود. تنها نکته مثبت امروز این بود که ما بازی خوبمان در یکی دو سال نشان دادیم، می‌توانیم دوباره مردم را با فوتبال آشتی بدهیم. تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند، از آنها هم تشکر می‌کنم هم عذرخواهی. شاید نتوانستیم انتظاراتشان را برآورده کنیم.

مهاجم تیم ملی اظهار داشت: ما اهداف خودمان را برای آینده داریم. ما توانستیم پس از سال‌ها هواداران را برای بازی‌های ملی به ورزشگاه‌ها بکشانیم. موقعی که اسکوچیچ سرمربی تیم بود، در مقدماتی جام جهانی ما یک مساوی اگر می‌آوردیم حذف می‌شویم ولی الان با اقتدار به مرحله بعدی صعود کردیم. 2 بازی مقابل تیم خوب ازبکستان مساوی کردیم. این نشان می‌دهد در این یکی دو ساله، برنامه و اهداف ما خوب پیش رفته است. تیم ما به زمان نیاز دارد به خاطر این تغییر نسلی که انجام شده و شما باید صبورتر باشید.

وی گفت: با اینکه خیلی از بازیکنان رفته‌اند ولی تیم ملی هنوز شرایط خوبش را دارد. از لحاظ نتیجه گیری تا به حال خوب انجام داده‌ایم و اگر بیشتر صبور باشیم، فکر می‌کنم می‌توانیم دل هواداران را خوشحال کنیم.

طارمی در خصوص این بازی اظهار داشت: به خاطر آن شرایط نتوانستیم خوب بازی کنیم، از طرفی ازبکستان نیز تغییراتی داشت و به خاطر آن شرایط نیز کمی زمان برد. در نیمه دوم با آنالیزهای کادرفنی شرایط را به نفع خودمان عوض کردیم، یک سری موقعیت‌ها خلق کردیم و می‌توانستیم به گل برسیم. فکر می‌کنم در نهایت این فصل، فصل فوتبالی که آخرین بازی، بازی تیم ملی بود، با خوبی و خوشی به پایان رسید.

او در پایان درباره جلسه با تاج و دلخوری آنها بابت پرواز به هنگ کنگ گفت: چاره دیگری نداشتیم. این را هم باید بگویم دلیلش این است که باید با شرایط کنار بیاییم.

وی ادامه داد: درباره ریکاوری هم باید بگویم شاید بازیکنان جوان را نتوانستیم به خوبی توجیه کنیم که در تیم ملی ایران بازی دوستانه نداریم و باید همه بازی ها رسمی تلقی شود.

نظر شما