شناسهٔ خبر: 67137410 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

السودانی از آمادگی عراق برای کمک رسانی به غزه خبر داد

صاحب‌خبر -
السودانی از آمادگی عراق برای کمک رسانی به غزه خبر داد
خبرگزاری آریا - محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز (سه شنبه) در دیدار با پادشاه اردن از آمادگی عراق برای ایجاد پلی به منظور انتقال کمک های بشردوستانه به فلسطین خبر داد.
دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که السودانی در حاشیه کنفرانس بین المللی در مورد واکنش فوری بشردوستانه برای غزه در اردن، با ملک عبدالله پادشاه این کشور دیدار کرد.
بر اساس بیانیه یاد شده، نخست وزیر عراق بر این مسئله تاکید کرد که درصورت توسعه محدوده درگیری در جنگ فلسطین که منطقه را به چالش امنیتی بزرگی دچار می کند، عراق اولین کشوری است که آسیب خواهد دید.
در این بیانیه آمده است که السودانی از آمادگی عراق برای باز کردن پلی برای ارسال کمک به فلسطین خبر داده که مبد‌أ آن نیز عراق خواهد بود، آن هم در زمانی که مردم عراق به شدت از قضیه فلسطین حمایت می کنند.
در این دیدار پادشاه اردن نیز بر امکان باز کردن پل بر فراز رودخانه اردن و همکاری با عراق در زمینه کمک رسانی به غزه با هواپیماهای اردن تاکید کرده است.
گفتنی است که امروز (سه شنبه) کنفرانس بین‌المللی اضطراری در مورد واکنش فوری بشردوستانه برای غزه به میزبانی اردن برگزار شد.
این کنفرانس با حضور ملک عبدالله، پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در سطح سران کشور‌ها و دولت‌ها و سران سازمان‌های بین المللی بشردوستانه و امدادرسان برگزار شد.

نظر شما