شناسهٔ خبر: 67137229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»

قالیباف: رئیس‌جمهور منتخب مکلف به اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است / زنجیر به پای تولید بسته‌ایم / فرار مالیاتی زیادی داریم

محمدباقر قالیباف: یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم و مجلس یازدهم تنظیم و تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور بود؛ از زمان تنظیم لایحه برنامه هفتم، هماهنگی بین مجلس و دولت وجود داشت و در برنامه هفتم همه تلاش ما این بود که این برنامه ضعف‌های برنامه‌های گذشته را نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

داوطلب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب مکلف به اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است، گفت: سیاست‌های قطعی برنامه هفتم معطوف به خانواده و خانوار است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف سه‌شنبه شب - ۲۲ خرداد - در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر سیما گفت: یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم و مجلس یازدهم تنظیم و تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه کشور بود؛ از زمان تنظیم لایحه برنامه هفتم، هماهنگی بین مجلس و دولت وجود داشت و در برنامه هفتم همه تلاش ما این بود که این برنامه ضعف‌های برنامه‌های گذشته را نداشته باشد.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برنامه هفتم از ویژگی‌ها منحصر به فردی برخوردار است و یکی از سیاست‌های قطعی ما در برنامه هفتم معطوف به خانواده و خانوار است، به این معنا که مخاطب این برنامه خانواده است.

توجه به رشد اقتصادی و سیاست های پولی و ارزی در برنامه هفتم

قالیباف با بیان اینکه مسائل اقتصادی در برنامه هفتم مورد توجه بوده است، تصریح کرد: به عبارتی رشد اقتصادی، توجه به سرمایه‌گذاری، نظام مالی، سیاست‌های ارزی و پولی و بانکی، توزیع درآمدها یعنی نظام مالیاتی و یارانه‌ای از جمله موضوعاتی است که در برنامه هفتم توسعه برای ما مهم بوده است.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در حوزه اشتغال و تسهیل‌گری آن، اصلاح نهادی در این بخش از نکات مهمی است که در برنامه هفتم به آن توجه شده است. همچنین یکی از مواردی که مردم از آن نگران هستند، موضوع گرانی است که در سطوح مختلف به آن پرداخته شده و در حقیقت همان تورم است که ریشه در کسری بودجه عملیاتی بودجه و ناترازی بودجه و سیاست‌های پولی و بانکی دارد.

در برنامه هفتم آرزوها مدنظر نیست

قالیباف مساله‌محوری را از نکات مهم در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و گفت: یک رویکرد نگاه جامعه است یعنی در برنامه هفتم آرزوها را در آن مد نظر قرار ندهیم و به مبنای ما توجه به رویکرد خانواده بوده است.

با برنامه هفتم زندگی کردم

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: منتخب مردم به عنوان رئیس جمهوری مکلف به اجرای برنامه هفتم توسعه است که تبدیل به قانون شده است.

وی توضیح داد: دولت در دهه ۹۰ معتقد بود که اصلاً ضرورتی به تصویب برنامه در مجلس نیست، دولت خودش برنامه را تصویب کرده و خودش آن را اجرا می‌کند و با چنین چالش‌هایی مواجه بودیم، من با برنامه هفتم زندگی کردم. حداقل ۱۲۰ ساعت در صحن مجلس یازدهم روی آن بحث شد و چندین هفته در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قالیباف گفت: در طول دو سال گذشته صدها جلسه بین دولت و مجلس و با حضور کارشناسان در زمینه برنامه هفتم انجام شد، امیدواریم با اجرای قوی برنامه هفتم مشکلات مردم را حل و فصل کنیم.

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما