شناسهٔ خبر: 67137164 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

بازار ارز تغییر فاز داد/ درهم امارات ارزان شد؛ لیر ترکیه و ریال عمان گران/ دینار عراق درجا زد

اقتصادنیوز: امروز بازار ارز شاهد نوسان افزایشی محدود قیمت ها نسبت به روز گذشته بود و درهم امارات تنها ارزی بود که افت قیمت را در پیش گرفت و 16077 تومان معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، «بازگشت آرامش»، این جمله بهترین توصیف برای وضعیت بازار اروپا پس از نوسانات اخیر و کاهش نرخ بهره بود. قاره سبز و منطقه یورو که در پی تشدید تنش های سیاسی، روزهای پرالتهابی را از سر گذراند، توانست بار دیگر تا حدودی ثبات را به دست آورده و نوسان محدودی را ثبت کند. موضوعی که مصداق بارز آن شاخص بازار سهام و اوراق قرضه فرانسه است که تغییر چندانی نکرد. این در حالی است که روز گذشته بازدهی اوراق بدهی 10 ساله این کشور به بالاترین سطح در سال جاری رسیده بود.

براساس آنچه بلومبرگ به تازگی گزارش داده است، معاملات در قاره سبز روز گذشته در محدوده احتیاط و تحت تاثیر نتایج انتخابات پارلمان اروپا بوده است و همین امر سرمایه گذاران وادار کرده است تا برای یک نوسان تازه در روز چهارشنبه خود را آماده کنند. چرا که ارقام ماهانه قیمت مصرف کننده آمریکا قرار است فردا منتشر شود و فدرال رزرو هم درباره نرخ بهره در این روز تصمیم گیری خواهد کرد.

بازگشت آرامش به بازارهای اروپا بر نوسانات ارزی هم اثرگذار بود و یورو پس از آنکه روز گذشته به کف یک ماهه خود سقوط کرد؛ امروز تغییر اندکی را به ثبت رساند. اما سایر ارزهای اروپایی امروز چه نوسانی را به ثبت رساندند؟ در ادامه بر آخرین قیمت ارز در بازار تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت لاری گرجستان امروز 22 خرداد 1403

امروز در جریان معاملات بازار ارز تهران قیمت لاری گرجستان، همانطور که پیش تر گفته شد، نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را به ثبت رساند و با تجربه رشد 10 تومانی، 20810 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ برابری لاری گرجستان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.35 رسیده است.

لاری گرجستان

نرخ امروز منات آذربایجان در بازار

سرنوشت منات آذربایجان هم در معاملات امروز به مانند لاری گرجستان بود و این ارز با نرخ 34710 تومان روز را به پایان رساند. ارزش منات نسبت به روز گذشته رشد 80 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان امروز

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز هم از عادت همیشگی خود دست بر نداشت و با حرکت در محدوده رنج، یک تومان گران و 153 تومان خرید و فروش شد.

قیمت لیر ترکیه در بازار

نزدیک ترین مقصد اروپایی به ایران، ترکیه هم معاملات امروز را روندی مشابه ارزهای مرور شده طی کرد و به پایان رساند. ارزش لیر در بازار امروز 1820 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 10 تومان رشد داشته است.

اما امروز خبری دیگر درباره ترکیه در میان معامله گران بازار چرخید و آن هم نگرانی این کشور از انتخابات پارلمان اروپا بود. نتایج انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا، نشان دهنده رشد قابل توجه احزاب و چهره‌های راست و ملی گرا است. این همان فرجام و نتیجه‌ای است که حتی خود سیاستمداران اروپایی و به ویژه دو کشور فرانسه و بلژیک را نیز با شگفتی و مشکلات بسیار روبرو کرده است. اما ترکیه نیز یکی از کشور‌هایی است که حالا با نومیدی و دلسردی به نتایج انتخابات می‌نگرد.

دولت ترکیه نگران آن است که با افزایش قدرت ملی گرایان در پارلمان اروپا، انتقاد از آنکارا بالاتر برود و روزنه‌ امیدی برای ورود ترکیه به اتحادیه باقی نماند.

لیر ترکیه

نرخ امروز دینار عراق

معاملات امروز برای دینار عراق در حالی سپری شد که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و با ثباتی که داشت، 45 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت ریال عمان

امروز همچنین قیمت ریال عمان در بازار بر مدار افزایش حرکت کرد و با روند صعودی 400 تومانی که داشت، 153880 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

آخرین قیمت درهم امارات در بازار

قیمت درهم امارات اما امروز خلاف جریان آب شنا کرد و روند نزولی را در پیش گرفت. ارزش درهم در حالی امروز به 16077 تومان رسید که نسبت به روز پیش کاهش 94 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز بات تایلند

امروز همچنین قیمت بات تایلند چهار تومان رشد داشت و در پایان فعالیت معامله گران به 1605 تومان رسید.

قیمت رینگیت ماالزی

معاملات بازار برای رینگیت مالزی هم افزایشی به پایان رسید و ارزش این ارز در پایان امروز 30 تومان بالا رفت تا 12510 تومان خرید و فروش شود.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از حرکت افزایشی قیمت ها در دامنه رنج داشت و به جز درهم امارات که کاهشی بود و دینار عراق که ثبات قیمت را تجربه کرد، سایر ارزها رشد نسبی قیمت را تجربه کردند.

نظر شما