شناسهٔ خبر: 67135972 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وزیر صمت اصلی‌ترین مشکل صنایع و تولیدکنندگان را اعلام کرد

اقتصادنیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت چندنرخی بودن ارز را اصلی‌ترین مشکل صنایع و تولیدکنندگان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عباس علی آبادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست با فعالان حوزه تولید و صنعت استان قزوین مسائل زیست محیطی را یک اولویت برای کشور دانست و اظهار کرد: هر شرکت و واحد صنعتی باید با داشتن دغدغه برا مسائل زیست محیطی یک نیروگاه برای خود داشته باشد.

خبر مرتبط
وزارت صمت به سیم آخر زد/ فروش فوق‌العاده ۸ خودرو آغاز شد

اقتصادنیوز: عرضه خودروهای وارداتی بار دیگر در دستور کار سیاست گذار خودرویی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید خود به فکر تامیت انرژی خود باشند، ادامه داد: اگر واحدی به دنبال تأمین انرژی برای خود باشد از مزایای ویژه ای همچون تخفیف در قیمت سوخت بهره مند خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأمین ارز را یکی از اولویت‌های وزارت صمت برای واحدهای تولیدی دانست و بیان کرد: تلاش خود را برای حمایت‌های مادی و معنویی از واحدهای صنعتی به کار بسته ایم.

وی تلاش برای کاهش مصرف انرژی به خصوص در ساعات پیک را یک ضرورت دانست و ادامه داد: مسئله ذخیره برق و تأمین آن در دولت‌های قبلی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

علی آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و مسائل حوزه ارز برای تولید کنندگان، اضافه کرد: چندنرخی بودن ارز اصلی ترین مشکل صنایع و تولیدکنندگان است.

وی گفت: هیچ مسئله‌ای مانند مسائل و مشکلات حوزه ارز نباید در تولید واحدهای تولیدی و فعالیت آنان خللی وارد کند و صادرکنندگان نیز نباید بازار خود را به این دلیل از دست بدهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از تخصیص ارز برای صنایع دستی خبر داد و یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان نیز از این پس می‌توانند از ارز نیمایی بهره ببرند.

نظر شما