شناسهٔ خبر: 67133281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) ماجرای عروسک واقعی «آنابل»؛ شیطانی با بدن پارچه‌ای! (تصاویر) ماجرای عروسک واقعی «آنابل»؛ شیطانی با بدن پارچه‌ای!

فرادید| اد و لورین وارِن یک زن و شوهر مشهور آمریکایی بودند که به عنوان محققان پدیده‌های ماوراءالطبیعه شناخته می‌شدند. اد مدعی بود که متخصص احضار شیطان (demonologist) است و لورین ادعا می‌کرد توانایی دیدن چیزهای پنهان و برقراری ارتباط با ارواح را دارد. به گزارش فرادید؛ اد و لورین در سال ۱۹۵۲

صاحب‌خبر -

فرادید| اد و لورین وارِن یک زن و شوهر مشهور آمریکایی بودند که به عنوان محققان پدیده‌های ماوراءالطبیعه شناخته می‌شدند. اد مدعی بود که متخصص احضار شیطان (demonologist) است و لورین ادعا می‌کرد توانایی دیدن چیزهای پنهان و برقراری ارتباط با ارواح را دارد.

به گزارش فرادید؛ اد و لورین در سال ۱۹۵۲ قدیمی‌ترین گروه «جستجوی ارواح» در منطقه نیوانگلند را تأسیس کردند و ادعا می‌کردند در طول فعالیتشان به بیش از ۱۰ هزار پرونده رسیدگی کرده‌اند. پرونده‌هایی که آن‌ها بررسی می‌کردند شامل خانه‌های تسخیر شده و فعالیت‌های غیرقابل توضیح ارواح می‌شد.

ed-and-lorraine-warren

اد و لورین وارن که ماجرای تحقیقات ادعایی‌شان موضوع فیلم‌های ترسناک «احضار» بوده است

داستان‌های وارن‌ها الهام‌بخش ساخت فیلم‌های ترسناک زیادی از جمله مجموعه فیلم‌های «احضار» (The Conjuring) شده است. با این حال، منتقدان ادعاهای وارن‌ها را رد کرده‌اند و می‌گویند شواهد آن‌ها قابل قبول نیست و پرونده‌های مشهورشان مثل «خانوادۀ پرون»، «خانۀ تسخیر شدۀ آمیتی‌ویل» و «آنابل» ساختگی و دروغین هستند.

وارن‌ها در طول دوران فعالیت‌شان اشیاء مختلفی را در موزۀ شخصی‌شان جمع‌آوری کردند؛ اشیائی که طبق ادعای آن‌ها «تسخیر شده» بودند. یکی از مشهورترین این اشیاء عروسک «آنابل» بود که بعدها به شخصیت اصلی یکی از فیلم‌های «احضار» و فیلم «آنابل» تبدیل شد.

اما عروسک واقعی آنابل، بر خلاف عروسک چینی داخل فیلم‌ها، یک عروسک پارچه‌ای دست‌دوز بود که به شکل یک شخصیت کتاب‌های مصور به اسم (Raggedy Ann) ساخته شده بود. وارن‌ها ادعا می‌کردند این عروسک تسخیر شده است.

طبق گفته‌های وارن‌ها، در سال ۱۹۷۰ یک دانشجوی پرستاری این عروسک را هدیه گرفت. آن‌ها می‌گویند عروسک کم کم رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌داد و بعد از مدتی یک احضارکنندۀ ارواح به دختر دانشجو گفته بود که روح دختری مرده به نام «آنابل» عروسک را تسخیر کرده است.

1

عروسک واقعی آنابل که در موزۀ علوم غریبه وارن‌ها نگه‌داری می‌شد

طبق ادعای وارن‌ها دانشجو و هم‌اتاقی‌اش ابتدا سعی کرده بودند این عروسک تسخیر شده را بپذیرند و از آن مراقبت کنند، اما عروسک رفتارهای بدخواهانه و ترسناکی از خود نشان داده بود. وارن‌ها می‌گویند در همین زمان بود که دختر دانشجو با آن‌ها تماس گرفت و آن‌ها بعد از اینکه تشخیص دادند عروسک واقعا توسط شیطان تسخیر شده است، آن را به موزه‌شان منتقل کردند.

این عروسک تا سال 2019 که موزۀ علوم غریبۀ وارن‌ها به خاطر نقض قوانین منطقه‌ای تعطیل شد، در یک محفظه شیشه‌ای در موزه واقع در ایالت کنتیکت نگهداری می‌شد.

شارون ای. هیل، نویسنده‌ی علمی، از جمله منتقدانی است که کار وارن‌ها را شیادی محض می‌داند. او معتقد است بسیاری از اسطوره‌ها و افسانه‌هایی که دربارۀ وارن‌ها وجود دارد در واقع «کار خودشان بوده است». از نظر منتقدانی مثل هیل، افراد نباید آنچه را که در فیلم‌های هالیوودی ترسناکی مثل «احضار» می‌بینند با واقعیتی که در پشت فیلم‌ها وجود داشته اشتباه بگیرند. هیل می‌گوید هیچ مدرک قابل اعتمادی در مورد واقعیت ماجرای آنابل وجود ندارد؛ «ما فقط حرف خود وارن‌ها را در این مورد داریم، به اضافۀ مشتی خرت و پرت داخل موزه که می‌شود آن‌ها را در هرجایی پیدا کرد».

منبع: faradeed-192709

نظر شما