شناسهٔ خبر: 67133178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبرنگارآریادرساری گزارش داد:

تجليل از زوج هاي موفق و فعالان حوزه ازدواج

صاحب‌خبر -
تجليل از زوج هاي موفق و فعالان حوزه ازدواج
خبرگزاری آریا- همایش وصال شیرین و آئین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآریا درساری، نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش وصال شیرین و آئین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج گفت: مشکلات حوزه ازدواج و جمعیت پیش از اینکه یک معضل اجتماعی باشد یک آسیب فرهنگی است.

 آیت الله محمدی لائینی با اشاره به ضرورت اقدام به کار‌های فرهنگی در موضوع ازدواج، مشکلات معیشتی را تا حدودی موثر در این زمینه دانست و افزود: ما می‌بینیم در استان‌های کم‌برخوردارتر از مازندران اوضاع مسئله ازدواج و جمعیت بهتر است،پس بحث مسئله اقتصاد جزء است.

وی با بیان اینکه کارشناسان و مسئولان برای پیری جمعیت در آینده نه چندان دور کشور زنگ‌های هشدار را به صدا درآوردند پس باید این مسئله را جدی بگیریم، تاکید کرد: برخورد‌ها در این زمینه می‌تواند هم ایجابی (درنظر گرفتن مشوق‌های لازم) و هم سلبی باشد، بحث سقط جنین، آمار بالای سزارین، مصرف بی‌رویه سموم کشاورزی، عدم نظارت بر واردات در اقلام دارویی و کشاورزی، و... وجود دارد که برای جلوگیری از آنها نیاز به انجام اقدامات سلبی است.

 آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه در حوزه وام ازدواج به قول‌ها عمل نمی‌شود که پیگیری آن مربوط به ورزش و جوانان می‌شود|، افزود: باید امتیازاتی برای متاهلین و کسانی که چند فرزند دارند نیز در نظر گرفته شود و متولیان امر  باید به افزایش جمعیت عامل باشند و کمک کنند زیرا رتبه مازندران در بحث جمعیت نگران‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: باید مسئله آلودگی به مسائل اجتماعی، زاد و ولد و موارد دیگر را جدی گرفت و  امور فرهنگی در دانشگا‌ه‌ها، پارک‌ها و فضای جامعه ساماندهی شود.

نظر شما