شناسهٔ خبر: 67131566 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

تغییر چهره باورنکردنی سونگ ایل گوک بازیگر نقش جومونگ در ۵۲ سالگی + عکس

سونگ ایل گوک بازیگر کره‌ای که در سریال افسانه جومونگ نقش جومونگ داشت عکس جدیدی از او در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو، سونگ ایل گوک متولد ۱ نوامبر ۱۹۷۱ در کره جنوبی، بازیگر است.

او فارغ التحصیل لیسانس رشته فیلم و تئاتر و فوق لیسانس رشته هنرهای زیبا از دانشگاه چونگ آنگ در سئول می باشد که با نقش «جومونگ» در ایران بسیار محبوب شد.

سونگ ایل گوک (Song Il-gook) روز ۱۰ آبان ۱۳۵۰ در شهر سئول کره جنوبی بعنوان اولین فرزند به دنیا آمد و دو سال بعد خواهرش «سونگ سونگ یی» متولد شد.

پدرش «سونگ جونگ ونگ» تاجر و مادرش «کیم ایول دونگ» بازیگر سابق می باشد که بعدا وارد سیاست شد و حالا عضو شورای ملی کره می باشدپدربزرگش از سمت مادر «کیم جوا جین» ژنرال آنارشیست معروف است که در جنبش استقلال کره در اوایل دهه ۱۹۰۰ نقش بسزایی ایفا کرد و بعدا نماینده مجلس ملی کره جنوبی شد.

سونگ فعالیت هنری خود را از تمرینات هنرپیشگی دوران دانشجویی شروع کرد تا اینکه بعد از فوق لیسانس در سال ۱۹۹۹ جلوی دوربین رفت.

اولین تجربه او در ۲۸ سالگی بازی در سریال «آیا ما واقعا عاشق بودیم» (Did We Really Love?) در شبکه MBC کره بود.

او سپس در سریال «خداحافظ عشقم» (Goodbye My Love) بازی کرد و از سال ۲۰۰۲ به عنوان بازیگر نقش اول مجموعه «عشق سخت» Hard Love به فعالیت خود ادامه داد.

سونگ ایل گوک در یازدهمین تجربه بازی خود سال ۲۰۰۴ وقتی ۳۳ ساله بود در سریال «امپراتور دریا» (Emperor of the Sea) در نقش یوم /یئوم مام به شدت دیده شد.

او از سال ۲۰۰۶ در سریال افسانه جومونگ (Jumong) در نقش اول جلوی دوربین رفت که با استقبال خوبی در کشور های آسیایی و شرقی روبرو شد

در سال ۲۰۰۸ [به شمسی: ۱۳۸۷] بعد از دو سال از پخش جهانی این مجموعه، صدا و سیما ایران امتیاز پخش آنرا گرفت و از شبکه سه بروی آنتن رفت.

جومونگ

نظر شما