شناسهٔ خبر: 67130666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

جای خالی مسلمانان در دولت جدید هند

مسلمانان هیچ جایگاهی در دولت جدید ائتلافی در هند با نخست‌وزیری نارندا مودی ندارند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نارندا مودی، نخست‌وزیر هند، دیروز (دوشنبه) پس از شکست ناگهانی در انتخابات که باعث شد حزب ملی‌گرای هندو اکثریت مطلق خود را از دست بدهد، دولت ائتلافی خود را معرفی کرد. این در حالی است که هیچ مسلمانی در این دولت حضور ندارد.

اعضای دولت مودی که شمار آنها بیش از 71 نفر است، بلافاصله پس از او سوگند یاد کردند، از جمله 11 نفر از اعضای ائتلافی که در ازای حمایت از مودی، پاداش خود را دریافت کردند که در میان این جوایز پنج پست از 30 پست مهم وزارتی وجود داشت.

این در حالی است که اعضای قدیمی حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری مودی، بدون هیچ تغییری در منصب‌های کلیدی، همچنان در رأس این لیست قرار دارند که این حاکی از ادامه سیاست گذشته حکومت هند است.

از جمله این افراد «راجنات سینگ» وزیر دفاع، «آمیت شاه» وزیر کشور، «نیتین گادکاری» وزیر حمل و نقل، «نیرمالا سیتارامان» وزیر دارایی و «اس جایشانکار» وزیر امور خارجه هستند که منصب‌های خود را حفظ نموده‌اند.

دوره سوم نخست‌وزیر مودی، برخلاف دو دوره قبلی که پس از کسب اکثریت توسط حزب راستگرای بهاراتیا جاناتا تشکیل شده بودند، شامل وزرای مسلمان نمی‌‌شود.

دهه نخست‌وزیری مودی، شاهد حمایت او از اکثریت هندو در این کشور بوده؛ امری که نگرانی اقلیت‌ها از جمله بیش از 200 میلیون مسلمان را به همراه داشته است.

نظر شما