شناسهٔ خبر: 67130269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر کشور از پایانه و بازارچه مرزی میرجاوه بازدید کرد

‌وزیر کشور در جریان سفر به سیستان و بلوچستان ظهر امروز سه شنبه به همراه محمد کرمی استاندار این استان از بازارچه و پایانه مرزی میرجاوه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمد وحیدی وزیر کشور در جریان سفر به سیستان و بلوچستان ظهر امروز سه شنبه به همراه محمد کرمی استاندار این استان از بازارچه و پایانه مرزی میرجاوه بازدید کرد.

وحیدی در این بازدید که با هدف بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی، زیرساخت‌ها و بررسی مشکلات از بازارچه، گمرک و پایانه مرزی میرجاوه انجام شد، بیان کرد: ساماندهی و توسعه مبادلات تجاری در دستور کار است.

وی در راستای توسعه تبادلات مرزی، تقویت بازارچه‌ها و ایجاد اشتغال برای ساکنان این منطقه به مسوولان استان توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

وزیر کشور گفت: مرز میرجاوه یکی از مرزهای مهم کشور و استان سیستان و بلوچستان است و نیازمند نگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر کشور در بازدید از بازارچه و پایانه مرزی میرجاوه با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مرز در دولت سیزدهم انجام شده، گفت: رونق بازارچه و پایانه مرزی میرجاوه یکی از دستاوردها در دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی است.

وحیدی بیان کرد: در سفر های قبلی بازدیدی از این بازارچه داشتیم که وضعیت مطلوبی نداشت؛ امروز اما با همت استاندار سیستان و بلوچستان و سایر دستگاه‌های استان وضعیت در این بازارچه قابل قبول و مطلوب است.

وی افزود: تحرک خوبی را در حمل و نقل از طریق بازارچه و پایانه مرزی میرجاوه شاهد هستیم، تقریباً با گزارش ارائه شده در این زمینه شاهد افزایش صادرات بین 2.5 تا 3.5  برابر هستیم که این یک امتیاز خوب به شمار می‌رود.

وزیر کشور ادامه داد: مردم مرزنشین منطقه میرجاوه در این اتفاق ساماندهی شده و از امکانات مرز بهره‌مند شدند همچنین اشتغال برای آنان ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: برای واردات کالا از بازارچه و پایانه مرزی میرجاوه نیز کالاهایی که وزارت صمت تایید کند مانعی در واردات آنها وجود نخواهند داشت و کار آنان را تسریع می‌دهیم.

پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است و در 12 کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما