شناسهٔ خبر: 67129763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بحران در دولت ارمنستان/ جلسه فوق‌العاده پارلمان برای بررسی استعفای دولت

اقتصاد نیوز :با ادامه اعتراضات در پایتخت ارمنستان و درخواست برای استعفای نخست‌وزیر این کشور، رئیس مجلس ملی ارمنستان آلن سیمونیان دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده پارلمان در تاریخ 17 ژوئن را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ رئیس مجلس ملی ارمنستان آلن سیمونیان دستور تشکیل جلسه پارلمان در تاریخ 17 ژوئن (28 خرداد) برای بررسی پیش‌نویس طرح استعفای دولت و لزوم تشکیل کابینه جدید وزرا را داد. این دستور روی وبسایت پارلمان ارمنستان قرار گرفت.

اسقف اعظم باگرات گالستانیان رهبر جنبش اپوزیسیون «تاووش برای میهن» شامگاه یکشنبه گفت که اپوزیسیون روند استیضاح نیکول پاشینیان نخست‌وزیر را در پارلمان آغاز خواهد کرد و از معترضان خواست بیرون از ساختمان قانونگذاری ارمنستان از این تصمیم حمایت کنند. بعد از آن هزاران نفر اطراف ساختمان پارلمان ارمنستان در ایروان تجمع کردند و تمام شب را در آنجا ماندند. اعتراضات ضد دولتی در ایروان تحت هدایت گالستانیان از آوریل آغاز شد.

این تجمعات در مخالفت با طرح پاشینیان برای واگذاری چهار روستای متروکه به رقیب دیرینه ارمنستان، جمهوری آذربایجان آغاز شد. این روستاها تحویل داده شده اما اعتراضات همچنان ادامه دارد و به فراخوان گسترده‌تر علیه پاشینیان که ارمنستانی‌ها او را مسئول شکست‌ها در مقابل باکو می‌دانند، تبدیل شده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما