شناسهٔ خبر: 67129261 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

احرام دگر بند، ببین یار کجاست؟

پویش کتابخوانی کتاب و زندگی با محوریت «یار کجاست؟» از امروز، ۲۲ خردادماه، همزمان با برگزاری مناسک حج کار خود را آغاز خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هجدهمین پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «یار کجاست؟» همزمان با برگزاری مناسک حج و عزیمت هزاران هم‌وطن به سرزمین خدا و رسول (ص)، کار خود را آغاز کرد. کتاب «یار کجاست» از سوی انتشارات رسول آفتاب منتشر شده و قرار است این پویش با همکاری این ناشر و مرکز رسانه‌ای شیرازه کار خود را از امروز، 22 خردادماه آغاز کند.  

«یار کجاست؟» سفرنامه‌ای از رحیم مخدومی به عربستان و سفر حج است که برای اولین‌بار در سال 1372 به چاپ رسید و توجه رهبر معظم انقلاب را نیز به خود جلب کرد؛ تا جایی که ایشان این سفرنامه را یکی از بهترین خواندند و در خصوص آن نوشتند:

بار دیگر موسم حج شد و وقت انس و معاشقه‌ من با سفرنامه‌های حج. دود کبابی به ضرورت، با مصداقی از «وصف‌العیش، نصف‌العیش»؛ و «ماشاءالله کان.» اما بی‌شک این یکی از بهترین سفرنامه‌های حج است که من خوانده‌ام. اگر نگویم بهترین؛ لطیف، پرنکته، ژرف‌نگر، با روح، موعظه‌آمیز، ‌گویا و همراه با هنرمندی‌های ادیبانه؛ از قبیل زیبایی قلم، همراهی طنز، اشتمال بر تصویر، آمیختگی به خیال؛ و... خلاصه این‌که، نوشته زیبا و شیرینی است.

نویسنده در توضیحی که در ابتدای این سفرنامه آمده است می‌نویسد: «حج درس زندگی است و بانگ بیداری، و فرصت بازگشت برای آنان که قسمتی از عمر خویش را به غفلت گذراندند؛ و این همه نه تنها در حج، که در لحظه لحظه طبیعت و نیز دیگر عبادات هویداست؛ اما در حج آشکارتر. هرکس به فراخور گنجایش فهم خویش از این کلاس بزرگ برداشتی دارد. این دفتر نیز مجموعه‌ای است از برداشت بسیار اندک اینجانب از حج.»

علاقه‌مندان برای شرکت در پویش و تهیه کتاب عدد 4 را به سامانه پیامکی 300002460 ارسال کنند. این کتاب همچنین در کتابفروشی‌های سراسر کشور در دسترس است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما