شناسهٔ خبر: 67127996 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آغار ثبت نام مدارس شاهد پایه هفتم+شرایط و نحوه ثبت نام

اقتصاد نیوز : پیش ثبت‌نام مدارس شاهد پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از ۲۱ خرداد تا دهم تیر و پایه دهم (دوره دوم متوسطه) از اول تیر تا ۲۰ تیر انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز روز گذشته مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش ثبت‌نام مدارس شاهد پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از  ۲۱ خردادماه آغاز و تا دهم تیرماه انجام می‌شود گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق درگاه  my.medu.ir و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌شود افزود: پس از اتمام این زمان‌بندی‌ها، دانش‌آموزانی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، با اطلاع‌رسانی که از طریق مدرسه صورت خواهد گرفت، برای ارائه مدارک و تکمیل ثبت‌نام به مدرسه مراجعه خواهند کرد و اولیاء از حضور در مدرسه جهت پیش ثبت‌نام جدا خودداری کنند.

شرایط ثبت نام در مدارس شاهد

با توجه به محدودیت ظرفیت مدارس شاهد و تعداد بالای داوطلبان برای ورود به این مدارس، آموزش و پرورش شرایط ثبت نام مدارس شاهد را به صورت اختصاصی برای پذیرش داوطلبان در نظر گرفته است.

  • داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری مناسب
  • رعایت شئونات و پوشش مناسب با سن و دوره تحصیلی دانش آموزان (به ویژه حجاب برتر برای دانش آموزان دختر)
  • التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی
  • رعایت قوانین و آئین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد
  • بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش‌آموز برای احراز شرایط عمومی که با حضور دانش آموزان و والدینش انجام می‌شود.

مسئولیت ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و پس از آن، تحصیل به عهده شورای مدرسه قرار می‌گیرد و دانش آموزان باید حداقل امتیاز مورد نیاز برای قبولی در مدارس شاهد را کسب کنند تا بتوانند وارد این مدارس شوند.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد

دانش آموزان ابتدا باید وارد سایت مای مدیو شوند و شماره دانش آموزی (نام کاربری) و رمز عبور خود را وارد کنند.

سپس گزینه پیش ثبت نام پایه هفتم و دهم یا ثبت نام پایه اول (طبق پایه تحصیلی خود) را انتخاب کنند.

داوطلبان، باید پس از ورود به بخش پرورشی و انتخاب گزینه مورد نظر، اطلاعات خواسته شده در صفحه را به درستی وارد کنند و پس از وارد کردن اطلاعات، متقاضیان باید روی گزینه ورود کاربران را انتخاب کنند.

نظر شما