شناسهٔ خبر: 67127699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهاد تبیین و نشر معارف حسینی هدف کاروان پیاده مشهد-کربلا است

سخنگوی کاروان پیاده مشهد- کربلا گفت: اعضای کاروان پیاده مشهد به کربلا با هدف جهاد تبیین و نشر معارف حسینی؛ امسال برای بیست و سومین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی ارجمند درباره اهداف این کاروان، گفت: جهاد تبیین و نشر معارف حسینی مهمترین هدف کاروان پیاده مشهد کربلا است.

وی افزود:کاروان پیاده مشهد – کربلا یک کاروان مردمی و وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌‌الله الاعظم مشهد مقدس است که امسال برای بیست و سومین سال متوالی، با هدف نشر معارف حسینی، مسیر مشهد تا کربلای معلی را با پای پیاده طی می‌کنند.

سخنگوی کاروان پیاده مشهد- کربلا  تصریح کرد:این کاروان 23 سال پیش به همت تعدادی از نوجوانان و جوانان حاشیه شهر مشهد در شهرک شهید رجایی، بنیان نهاده شد و اولین بار، 23 سال پیش از زائران و علاقه‌مندان سفر به کربلای معلی برای حضور در این کاروان دعوت به عمل آمد و به لطف خدا موفق به طی مسیر 2500 کیلومتری مشهد به کربلا با پای پیاده شدند.

ارجمند اضافه کرد: با توجه به تجربه موفق این کاروان و استقبال مردم و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت از این حرکت بزرگ و معنوی، تصمیم بر این شد تا فرآیند ثبت نام و اعزام زائران علاقه‌مند به حضور در این کاروان پیاده در سال‌های بعد نیز ادامه یابد و به همین منظور با هماهنگی با وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌های استان‌ها و شهرهای مسیر عبور کاروان، برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای اعزام زائران کارون پیاده انصار الحسین (ع)، انجام شد و سال‌های متوالی این حرکت معنوی ادامه یافت. زائران این کاروان در بدو ورود به هر شهر یا استان با استقبال بسیار خوب مردم و عاشقان حسینی روبه رو می‌شوند.

سخنگوی کاروان پیاده مشهد-کربلا ادامه داد: همه ساله آیین بدرقه و نیز استقبال از این کاروان در مشهد مقدس برگزار می‌شود که سال‌های متمادی سخنران اصلی مراسم بدرقه این کاروان، شهید آیت‌الله رئیسی بود.

وی یادآور شد: امسال نیز کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع)، برای بیست‌و سومین سال متوالی و به یادبود «شهید جمهور» روز جمعه 25 خرداد با بدرقه مردم و مسئولان مشهد، حرکت معنوی خود را آغاز و مسیر مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای پیاده طی خواهند کرد.

ارجمند اضافه کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام مروی؛ تولیت آستان‌قدس رضوی است و حاج محمود کریمی در این مراسم به مداحی و مرثیه‌سرایی خواهد پرداخت.

وی افزود: اعضای این کاروان از پنج استان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند و از مرز شلمچه وارد خاک عراق خواهند شد. این کاروان طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی را طی می کند.

سخنگوی کاروان پیاده مشهد-کربلا با بیان اینکه این کاروان به هیچ دستگاه، سازمان، حزب، جناح و گروهی وابسته نیست خاطرنشان کرد: این کاروان، یک کاروان مردمی به حساب می‌آید که تمامی هزینه‌های مربوط به برگزاری مراسم و اعزام کاروان از سوی زائران و اعضای کاروان و تعدادی از خیرین تامین می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع)، چند روز مانده به اربعین حسینی به کربلای معلی خواهند رسید و نائب‌الزیاره مردم شریف ایران، شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت خواهند بود. این مراسم روز جمعه 25 خرداد و هم زمان با قرائت دعای پرفیض ندبه در محل مجتمع اسلامی بقیه‌الله مشهد واقع در شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر 23 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

نظر شما