شناسهٔ خبر: 67127242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وحشت صهیونیست‌ها از ضربه حزب‌الله به تشکیلات پدافندی اسرائیل

به دنبال سرنگونی پهپادهای پیشرفته ارتش صهیونیستی به دست حزب‌الله و همچنین عملیات‌های پهپادی موفقی که این حزب در داخل فلسطین اشغالی انجام می‌دهد، رسانه‌های عبری درباره قدرت مقاومت لبنان برای ضربه زدن به تشکیلات پدافندی اسرائیل ابراز نگرانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از عملیات‌های پیشرفته‌ای که حزب‌الله طی مرحله اخیر علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده و به ویژه فراری دادن جنگنده‌های ارتش اشغالگر از آسمان لبنان طی دو روز گذشته، رسانه‌های عبری نسبت به قدرت حزب الله در آسیب زدن به تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل ابراز نگرانی و تاکید کردند ارتش اسرائیل برای مقابله با چالش پهپادهای حزب‌الله در شمال آمادگی ندارد.

حزب‌الله قدرت ضربه زدن به تشکیلات پدافندی اسرائیل را دارد

رسانه‌های عبری امروز سه‌شنبه با اشاره به ارزیابی‌های تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی از توانمندی‌های حزب‌الله اعلام کردند که این برآوردها نشان می‌دهد، قابلیت‌هایی که حزب‌الله طی 8 ماه گذشته به ویژه یک ماه اخیر از خود نشان داده، ممکن است به آن اجازه ضربه زدن به تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل را بدهد.

شبکه 14 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ممکن است حزب‌الله با این قابلیت‌های خود به تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل آسیب بزند و چنین سناریویی در صورت حمله غافلگیرانه حزب الله وجود دارد.

این شبکه صهیونیستی افزود: طی 24 ساعت گذشته حزب الله حملات قدرتمندی با تعداد زیادی پهپاد و موشک‌های ضد تانک علیه اسرائیل انجام داد.

ارتش اسرائیل نمی‌تواند پاسخ مناسبی به پهپادهای حزب‌الله بدهد

«نوعام عمیر» تحلیلگر نظامی شبکه 14 رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب الله به ویژه با پهپادهای خود دارای قابلیت‌های ضربتی بزرگی است تاکید کرد: ارتش اسرائیل اعتراف می‌کند که تاکنون نتوانسته پاسخ مناسبی به چالش پهپادهای حزب‌الله در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) بدهد.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به انتقادات زیادی که علیه ارتش اسرائیل به دلیل عدم آمادگی نیروی هوایی آن برای مقابله با چالش پهپادها وجود دارد، اعلام کردند: بیش از یک دهه است که تجهیزات زیادی در اختیار نیروی هوایی ارتش برای مقابله با چالش پهپادها قرار گرفته و فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده است، اما کارساز نبوده و اغلب سرمایه‌گذاری‌های ارتش اسرائیل برای مقابله با سلاح‌های سنگین دشمن بوده است.

خبرنگار شبکه 12 رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اظهار داشت: حزب الله در حال گسترش دامنه عملیات‌های خود بوده و پهپادهای آن به حیفا و هکریوت هم می‌رسند. حزب‌الله برای اولین بار از زمان آغاز جنگ پهپاد خود را وارد حیفا کرد که یک اقدام غیرعادی و استثنایی محسوب می‌شود.

یکی از مجریان شبکه 12 رژیم صهیونیستی هم گفت: به نظر می‌رسد که حزب الله مقیاس عملیات‌های خود را در سطوح مختلف بالا برده است.

رسانه‌های عبری اعلام کردند: حزب الله در پرتاب پهپادها به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) توانایی‌های بالایی از خود نشان می‌دهد و این پهپادها توسط نیروهای حزب‌الله که اغلب در نزدیکی مرز ایستاده‌اند پرتاب می‌شوند.

تحلیلگران صهیونیست اعلام کردند که پهپادهای حزب الله عمدتاً در ارتفاع نسبتاً پایینی حرکت می‌کنند و رادارهای ارتش اسرائیل می‌توانند مسیری که این پهپادها طی می‌کنند و همچنین سرعت آنها را تشخیص دهند؛ اما قدرت مقابله با این پهپادها و جلوگیری از اصابت آنها به هدف را ندارند.

وحشت صهیونیست‌ها از توانمندی‌های نظامی حزب‌الله بعد از سرنگونی پهپادهای ارتش اسرائیل توسط مقاومت لبنان، به شدت افزایش یافته است.

در همین راستا دیروز رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، پهپاد جاسوسی هرمس 900 که ارزش آن بالغ بر 10 میلیون دلار است و یکی از پیشرفته‌‌ترین پهپادهای موجود در نیروی هوایی اسرائیل محسوب می‌شود، در آسمان لبنان سرنگون شد. این هواپیمای بدون سرنشین یکی از گران قیمت‌‌ترین هواپیماها و در عین حال یکی از پیشرفته‌‌ترین آن در ساختار ارتش اسرائیل محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، این هواپیمای بدون سرنشین یکی از گران قیمت‌‌ترین هواپیماها و در عین حال یکی از پیشرفته‌‌ترین آن در ساختار ارتش اسرائیل محسوب می‌شود.

به اعتراف منابع اسرائیلی، این سومین باری است که حزب الله پهپاد جاسوسی اسرائیلی از این دست را در حریم هوایی لبنان سرنگون کرد در حالی که 2 فروند هرمس 450 را هم سرنگون کرده بود.

پایگاه عبری زبان کیپا هم در گزارش مفصلی در این رابطه نوشت، برای سومین بار است حزب الله 10 میلیون دلار زیان روی دست اسرائیل گذاشت.

به نوشته این رسانه، هرمس 900 که در اسرائیل کوهاف نامیده می‌شود، با یک فروند موشک زمین به هوا مورد اصابت قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما