شناسهٔ خبر: 67125790 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لاهوتی:

30 هزار هکتار از اراضی تحت کشت برنج تغییر کاربری پیدا کرده است

صاحب‌خبر -
30 هزار هکتار از اراضی تحت کشت برنج تغییر کاربری پیدا کرده است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: 30 هزار هکتار از اراضی کشت برنج در شمال کشور تغییر کاربری پیدا کرده که جبران پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری آریا، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه­ شنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش ارائه شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی گفت: بر اساس سرانه 36 کیلوگرمی مصرف برنج دو میلیون و هشتصد هزار تن سالانه برنج در کشور مصرف می شود که دو میلیون و 200 هزار تن آن با حمایت های صورت گرفته و تلاش کشاورزان در داخل کشور تولید می شود.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس ادامه داد: تفاوت میزان مصرف برنج و تولید داخل آن 600 هزار تن است، یک میلیون تن وارد کنید نه بیشتر از آن. لازم است تا در هیئت دولت از کشاورزان دفاع کنید. به دست های پینه بسته آنها ظلم می شود.
وی افزود: 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده چگونه این میزان جبرانی می شود، برای اینکه در سال 1401 با واردات صد هزار تن چای بر سر چای کاران آمد را چگونه جبران می کنید. برق پمپ های چاههای کشاورزی روزانه 6 ساعت قطع می شود با اقدامات لازم باید از این اتفاق جلوگیری کنید.
لاهوتی عنوان کرد: صنایع تبدیلی و آبیاری تحت فشار در اردستان وضعیت نابسامانی دارد. قانون رفع تداخل مراحل پایانی خود را طی می کند که باید از این وضعیت استفاده کنیم./
پایان پیام

نظر شما