شناسهٔ خبر: 67125630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ابراهیمی در صحن علنی:

نسل جوان مصداقي براي درک مديريت جهادي نداشتند

صاحب‌خبر -
نسل جوان مصداقي براي درک مديريت جهادي نداشتند
خبرگزاری آریا - این نماینده مردم در مجلس گفت: نسل جوان مصداقی برای شناخت مدیریت جهادی نداشتند تا اینکه هزار روز قبل ستاره ای ابراهیم وار در آسمان نظام جمهوری اسلامی ایران درخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت نادر ابراهیمی در نشست علنی امروز (سه­ شنبه 22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش عملکرد وزارت جهاد کشاورزی گفت: از وزیر جهاد کشاورزی تشکر می کنم و به مناسبت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) و هم چنین شهادت آیت الله رئیسی مطالبی را باید در مقطع انتخابات ریاست جمهوری به استحضار برسانم. نسل انقلاب اتفاقات مهمی را شاهد بود که نسل های بعد از آن از دیدن آن محروم گردیدند.
وی ادامه داد: دو نمونه از این موارد رزمندگی در عرصه دفاع مقدس و جهادگری در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی بود نسل جدید می پرسید رزمندگان چگونه افردی بودند چگونه زندگی می کردند و اعتقاد آنها چه بود. و از مردم همین کوچه و بازار بودند و چگونه حاضر می شدند زن، فرزند و پدر و مادر خود را بگذارند و بگذرند. آری آنان را فقط در قصه ها و فیلم ها دیدند و نامشان را بر سر در کوچه ها و خیابان ها مشاهده کرده بودند.
این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ناگهان ستاره درخشان در آسمان تابیدن گرفت و قاسم نامی در صحنه نبرد حق علیه باطل، خون و شهادت و دفاع از حرم رخ نمود و جوانانی به نام مدافعین حرم گرد او حلقه زدند که روزی با جوانان همین نسل در کوچه و خیابان رفت و آمد داشتند و در کلاس درس دانشگاه بازار و کارگری زندگی می نمودند اکنون پیکر مطهرشان بر روی دست شهر و دیار آنان تشییع می گردد.
نادری ادامه داد: نسل جدید می پرسد راستی این ها همان رزمندگان دهه 60 و 70 هستند که داستان های آنها را شنیده ایم، عکس های آنها را دیده ایم و وصیت های آنها را خوانده­ ایم. جواب گرفتند آری، همانان هستند اما فرزندان و بستگان آنها و رهروان آنها در این زمانه و روزی که پیکر سوخته آن ستاره مقاومت را آوردند آحاد ملت به ویژه نسل جوان آنان را بالای سر گرفتند و جواب به رزمنده کیست و مرام رزمندگی چیست را با پوست و گوشت خود احساس کرد. چند سالی گذشت بعد از آن می پرسیدند جهادگری و مدیریت جهاد چیست. اینکه پیر حکیم انقلاب در سخنان و پیام های خود به مدیریت جهادی اشاره کرد، در طول 30 سال گذشته و بعد از جهاد سازندگی که همچون داستان سربداران فقط نامی از آن ماند چه مصداقی دارند.
وی ادامه داد: پاسخ سوالها فقط سکوت بود و سکوت بود. کسی برای این سوال ها پاسخ قانع کننده ای نداشت و بازماندگان آن دوران درخشان نامی در خور برای معرفی جهاد سازندگی و مدیریت جهادی نداشتند. ناگاه در هزار روز پیش ستاره دیگر در افق نظام درخشید و ابراهیم وار شعار جهاد سازندگی را با تمام وجود فریاد زد./
پایان پیام

نظر شما