شناسهٔ خبر: 67124580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

مازندرانی‌ها مراقب باشند

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مازندران گفت: با توجه به افزایش دما، ورود گرد و غبار در استان از کشورها و استان‌های اطراف محتمل بوده اما تاکنون موردی گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احمد اسدی در پاسخ به اینکه آیا گرم شدن هوا، پیش بینی ورود گرد و غبار از جنوب کشور و یا کشورهای همجوار را مانند سال گذشته محتمل خواهد کرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در سال گذشته ورود گرد و غبار را از ترکمنستان شاهد بودیم اما در حال حاضر گرد و غباری در استان مشاهده نشده است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی سیستم هواشناسی و رصد سامانه تا الان هوا در غرب کشور و ایلام نیز بدون گرد و غبار دیده می‌شود و تنها در خوزستان ممکن است غبارآلود دیده شود، اما اگر جریان‌ها و گرد و غبارها جنوبی باشد، ابتدا ارتفاعات استان را درگیر خواهد کرد و اگر گرد و غبار از سمت ترکمنستان باشد که مانند سال گذشته اتفاق افتاد ،ابتدا مناطق ساحلی را دربر خواهد گرفت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی ادامه داد: در حال حاضر آلودگی گرد و غبار در استان وجود ندارد و در استان‌های همجوار نیز تاکنون موردی مشاهده نشده است اما با توجه به اینکه در سال گذشته نیز ورود گرد و غبار را شاهد بودیم این امکان با گرم شدن هوا قابل پیش‌بینی است.

اسدی ادامه داد: در راستای آلودگی هوا، کمیته‌ای که متشکل از علوم پزشکی، محیط زیست و هواشناسی درباره آلودگی هوا تشکیل شده و به محض مشاهده گردوغبار و آلودگی، هشدارهای لازم داده می شود.

وی گفت: بسته به غلظت و شدت گرد و غبار و ایجاد مشکلات تنفسی برای افراد مسن بر حضور غیرضروری افراد و استفاده از ماسک از سوی علوم پزشکی توصیه خواهد شد و هواشناسی مازندران نیز به همراه محیط زیست هشدارهای لازم را را اعلام خواهد کرد.

معاون هواشناسی درباره وضعیت جوی نیز گفت: در حال حاضر افزایش دما را در شهرهای استان شاهد هستیم. رگبار پراکنده در ارتفاعات نیز مورد انتظار است و در روزهای پایانی هفته در غرب استان نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما