شناسهٔ خبر: 67121525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شلیک اخطار کره جنوبی پس از عبور کوتاه سربازان کره شمالی از مرز

صاحب‌خبر -

شفقنا – نظامیان کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کردند که پس از عبور کوتاه سربازان کره شمالی از مرز در این هفته، شلیک اخطار کردند. این در حالی است که تنش ها بر سر بادکن های حمل زباله پیونگ یانگ و کارزارهای تبلیغاتی بلندگوی سئول بالا رفته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از فرانس 24، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: “برخی از سربازان کره شمالی که در منطقه غیرنظامی (DMZ) در جبهه مرکزی کار می کردند به طور خلاصه از خط آتش بس نظامی عبور کردند.” خط آتش بس، خط کنترل در مرز به شدت مستحکم بین دو کره است.

این بیانیه افزود: “پس از اینکه نیروهای ما اخطارهای رادیویی و شلیک اخطار دادند، آنها به سمت شمال عقب نشینی کردند.” این حادثه در تاریخ ۹ ژوئن رخ داده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: “به غیر از عقب نشینی فوری سربازان کره شمالی پس از شلیک هشدار ما، هیچ تحرک غیرعادی مشاهده نشد.” این ستاد افزود که نیروهای نظامی تحرکات نیروها را در نزدیکی مرز به دقت زیر نظر دارند.

تنش ها بین دو کره که از نظر فنی از زمان پایان جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ با آتش بس به جای معاهده صلح در وضعیت جنگی به سر می برند، در پایین ترین سطح خود در سال های اخیر قرار دارد.

در هفته‌های اخیر، کره شمالی صدها بادکن پر از زباله مانند ته سیگار و دستمال توالت را به سمت جنوب فرستاده است، اقدامی که آن را تلافی بادکن‌های حامل تبلیغات ضد پیونگ یانگ می‌داند که توسط فعالان به شمال فرستاده می‌شود.

دولت کره جنوبی در این ماه توافق نظامی کاهش تنش در سال ۲۰۱۸ را به طور کامل به حالت تعلیق درآورد و در پاسخ به بادکن‌های زباله، پخش تبلیغات بلندگو را در امتداد مرز از سر گرفت. این اقدام خشم کره شمالی را برانگیخت که به سئول هشدار داد در حال ایجاد “بحران جدید” است.

نظر شما