شناسهٔ خبر: 67120899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

غافلگیری کرمانشاهی‌ها در واپسین روزهای بهار

بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد در واپسین روزهای بهار مردم کرمانشاه را غافلگیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه از عصر روز گذشته و در واپسین روزهای بهار شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد بود و با توجه به اینکه این میزان بارش در این فصل به ندرت رخ می‌دهد مردم را غافلگیر کرد.

البته این بارش‌ها پیش‌بینی شده بود و هواشناسی نیز به دلیل پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک محلی با احتمال نفوذ غبار هشدار سطح زرد اعلام کرده بود.

براساس پیش‌بینی هواشناسی این سامانه تا سه‌شنبه استان را تحت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و احتمال وقوع خسارت به سازه‌ها به ویژه سازه‌های بلند و موقت، کاهش کیفیت هوا و میدان دید و احتمال لغزندگی جاده‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

به دنبال این هشدار، اطمینان از استحکام سازه‌ها، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای تمامی گروه‌های سنی به ویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، پیشگیری از خسارات احتمالی به تأسیسات حساس به گردوخاک، اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، احتیاط در رانندگی، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.

محمدعلی زورآوند، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: با عبور متناوب امواج ناپایدار از جو منطقه، تا پایان هفته جاری، هر روز شاهد رشد ابر و وزش باد همراه با گردوخاک محلی در جو استان خواهیم بود. 

وی عنوان کرد: این شرایط در ساعاتی از امروز و تا حدودی فردا تقویت شده و ضمن تشدید نسبی وزش باد، رگبارهای موقت و پراکنده‌ای از باران نیز همراه با رعدوبرق به خصوص برای مناطق کوهستانی شرق و شمال استان در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، گفت: در ساعاتی از اواخر وقت فردا تا ظهر چهار‌شنبه، شرایط برای نفوذ غبار نسبتاً رقیق به جو نواحی غربی به ویژه در مناطق مرزی کم و بیش تقویت می‌شود.

زورآوند افزود: همچنین دمای هوا که در امروز و امشب کاهش می‌یابد؛ فردا افزایش یافته و در ادامه از روز چهارشنبه تا پایان هفته تغییرات چشمگیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما