شناسهٔ خبر: 67120773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت مردم در پروژه‌های جهاد کشاورزی تداوم یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم استمرار مشارکت مردم در پروژه‌های جهاد کشاورزی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی هم‌زمان با بیست و یکم خرداد و آغاز هفته "جهاد کشاورزی" در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و در دیدار با مسئولان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی این استان با تبریک هفته جهاد کشاورزی به مسئولان، دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کشاورزی، اظهار داشت: باید نقش‌آفرینی مردم در حوزه کشاورزی به‌صورت پررنگ تداوم‌ یافته و مشارکت مردمی در پروژه‌های جهاد کشاورزی تداوم یابد.

وی با بیان اینکه مردم جهاد کشاورزی را با خدمت‌رسانی به مناطق محروم می‌شناسند، افزود: اگر چه مسئله کمبود آب که در دهه‌های اخیر به یکی از چالش‌های جهانی تبدیل‌ شده است، ممکن است مسیر توسعه کشاورزی را با مشکلاتی مواجه کند، اما اقداماتی نظیر بهینه‌سازی فرآیندهای آبیاری می‌تواند این‌گونه مشکلات را به حداقل برساند.

امام‌جمعه سمنان بهره‌برداری نامطلوب از نعمات الهی نظیر آب‌ و خاک را یکی از مصادیق ناشکری دانست و با بیان اینکه بندگان خداوند وظیفه‌ دارند شکرگزار خداوند در قبال بهره‌مندی از نعمات ایشان باشند، عنوان کرد: آبخیزداری، آبخوان‌داری، احداث سد و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در شرایط کنونی امری حیاتی است.

مطیعی با بیان اینکه آموزش باغداران و کشاورزان در خصوص نحوه استفاده بهینه از منابع آبی یکی از اولویت‌های امروز بخش کشاورزی است، بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای بهره‌وری در بخش کشاورزی تأکید کرد.

وی به ظرفیت‌های بخش دام و طیور در توسعه اقتصادی استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در بین مردم از جایگاهی ویژه و کم‌نظیر برخوردار است که این موضوع باید با خدمت‌رسانی جهادی و برنامه‌ریزی انقلابی تداوم یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نقش جهاد کشاورزی در فرآیند تولید تا مصرف را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: با توجه به نام‌گذاری سال 1403 به‌عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری باید زمینه مشارکت بیش‌ازپیش آحاد مردم در عمران و آبادانی شهرها و روستاها فراهم شود که در این زمینه نیز مجموعه جهاد کشاورزی نقش ویژه‌ای دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر ترویج فرهنگ کار و تلاش در تمام بخش‌ها بیان کرد: در آموزه‌های دینی، کار و تلاش از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/363/

نظر شما