شناسهٔ خبر: 67119298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عملیات «النصیرات» هم به داد نتانیاهو نرسید

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عملیات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی فایده نداشت و جلوی استعفای «بنی گانتس»، «گادی آیزنکوت» و «حیلی تروبیر» از کابینه جنگ این رژیم را نگرفت.

صاحب‌خبر -

 رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی با اظهار نظر درباره استعفای بنی گانتس و گادی آیزنکوت از کابینه جنگ این رژیم صهیونیستی تاکید کردند که این اتفاق گامی بزرگ به عقب و در راستای برنامه های سیاسی پیشین سران صهیونیست بود.

«عمیت سیگل» ‌ مفسر امور سیاسی شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل با اشاره به گفته گانتس مبنی بر اینکه این رژیم به آنچه قبل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۰۴۲) بود، باز نمی گردد، افزود: اما برنامه های سیاسی کاملا به قبل از آن تاریخ بازگشته است، بنابراین آنچه عصر دیروز (استعفای ۲ عضو کابینه جنگ اسرائیل) اتفاق افتاد، یک گام بزرگ به عقب است.

«آمنون آبروموویچ» ‌ مفسر امور سیاسی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به استعفای گانتس و آیزنکوت و اقدام نتانیاهو در ترجیح دادن نظرات «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی خود به نظرات گانتس و آیزنکوت درباره امنیت رژیم صهیونیستی به منظور حفظ کرسی نخست وزیری اظهار داشت: نتانیاهو برای حفظ کرسی و منصب خود، بن گویر و اسموتریچ را به تامین امنیت اسرائیل ترجیح داده است.

همچنین رسانه‌های رژیم اسرائیل گفتند که نتانیاهو می‌خواست از بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه در جریان عملیات روز شنبه در اردوگاه النصیرات بهره‌برداری سیاسی کند اما به آن نرسید.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در عملیات خود در اردوگاه النصیرات بیش از ۲۰۰ شهروند فلسطینی را شهید و ۴۰۰ شهروند دیگر را زخمی کرد تا ۴ اسیر صهیونیست خود را از آنجا بازگرداند. گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس سپس در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تلاش برای بازگرداندن چهار اسیر صهیونیست، سه اسیر دیگر خود را به کشتن داده است.

از سوی دیگر، «یئیر گولان» رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی با انتقاد از گانتس و دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی برای وضعیت ناگواری که برای این رژیم به بار آورده اند، گفت: گانتس و کسانی که در کابینه کرسی دارند، مسئول مستقیم وضع فعلی در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) هستند.

آنچه السنوار و سید حسن نصرالله می خواستند محقق شد.

اما بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل پس از استعفای گانتس و آیزنکوت، از نتانیاهو خواست که او را به کابینه جنگ این رژیم دعوت کند تا به آن بپیوندد. بن گویر گفت که می خواهد در تعیین سیاست امنیتی رژیم اسرائیل شریک باشد.

اسموتریچ وزیر دارایی رژیم اسرائیل نیز گفت که استعفای گانتس به آنچه را که «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و ایران در نظر داشتند، محقق کرد.

وی با انتقاد از استعفای گانتس و آیزنکوت افزود: در زمانی که تهدیدها در (جبهه) شمال (فلسطین اشغالی با حزب الله لبنان) افزایش یافته است و اسیران (صهیونیست) هنوز در تونل‌های حماس هستند و ده‌ها هزار شهرک نشین آواره از ما انتظار دارند، متحد شویم و به آنها توجه کنیم، بی مسئولیت پذیرترین کار این است که در زمان جنگ از کابینه کناره گیری شود.

عملیات «النصیرات» هم به داد نتانیاهو نرسید

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به استعفای گانتس با بیان اینکه «اکنون زمان مناسبی برای ترک [میدان] نبرد نیست»، تاکید کرده بود که رژیم اسرائیل در چند جبهه درگیر جنگ بر سر موجودیت خود است.

در مقابل، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم اسرائیل با استقبال از استعفای گانتس، کابینه جنگ اسرائیل را کابینه شکست خورده توصیف کرد و تصمیم به خروج از آن را مهم و صحیح دانست.

وی خواستار تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» نیز از استعفای کانتس و آیزنکوت استقبال کرد و گفت: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

وی افزود: اکنون زمان تشکیل کابینه صهیونیستی فرا رسیده است.

فشار آمریکا

گانتس به تازگی اعلام کرده بود که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایش در مورد جنگ، توافق با حماس درباره اسیران صهیونیست و وضعیت آینده پس از جنگ قصد دارد از سمت خود استعفا دهد و این اقدام را در نهایت یکشنبه شب انجام داد.

به نوشته رسانه های رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود نتانیاهو به «گدئون ساعر» پیشنهاد دهد که جانشین گانتس در کابینه جنگ شود و در صورت رد این درخواست، نتانیاهو برچیدن کامل کابینه را بررسی خواهد کرد.

استعفای گانتس به رغم فشارهای مقامات آمریکا که تلاش کردند او را از این اقدام منصرف کنند، انجام شد زیرا پایگاه خبری شبکه صهیونیستی «مکان» پیشتر گزارش داده بود که در واشنگتن در مورد این استعفا در این زمان خاص، نگرانی وجود دارد.

مکان افزوده بود که آمریکایی ها گانتس را شریک نزدیک خود می دانند.

در این زمینه، پایگاه آکسیوس به نقل از منابع گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه وارد سرزمین های اشغالی می شود تا با گانتس، نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم اسرائیل دیدار و گفت و گو کند.

 

نظر شما